شنبه 5 آبان 1403   20:14:05
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر









1403/3/13 یکشنبه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین تجلیل از چهار سال خدمات جهادی «دکتر بیگی‌نژاد» عنوان کرد: دکتر بیگی‌نژاد یک نماینده پرافتخار، دین‌دار، مومن و از جمله فعال‌ترین و دقیق‌ترین نمایندگان و بسیار پیگیر بود که سلامت وارد مجلس شد و سلامت از مجلس بیرون آمد.
« دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی» شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از چهار سال خدمات جهادی «هادی بیگی‌نژاد» در دانشگاه ملایر ضمن گرامی داشت شهدای خدمت با  بیان اینکه شهید رییسی به عنوان هماهنگ کننده قوا عمل می‌کرد و اخلاق‌مدار بود افزود: شهید جمهور از جنس سردار سلیمانی بود و برای همیشه ماندگار شد.
وی با اشاره به دوستی دیرینه خود با شهید آیت‌الله رئیسی و سردار سلیمانی، بیان کرد: سردار شهید سلیمانی نیز از جنس انقلاب بود و سخنرانی کوبنده و ماندگار وی در استان همدان، مشهورترین سخنرانی شهید سلیمانی بود که هیمنه آمریکا را در هم ریخت.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هر آنچه داریم باید فدای انقلاب، نظام، رفاه عمومی و خدمتگزاری به مردم کنیم، ادامه داد: هر کسی هر آنچه دارد، فدای نظام و انقلاب کند این یعنی انقلابی بودن و شهید «حسین امیرعبداللهیان» نیز جنس همین مردان انقلابی بود.
حاجی‌بابایی گفت: امروز ما نیاز به شهادت مردان بزرگی همچون شهید جمهور و سردار سلیمانی داریم و انقلاب ما انقلابی است که به شهادت نیاز دارد.
وی با اشاره به وجود سرمایه‌های بزرگی در کشور همچون شهید حججی، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم وظیفه هر مسئول و مدیری در نظام مقدس جمهوری است و چنانچه مسئولان خوب کار نکنند، به مردم و خون شهیدان خیانت کرده‌اند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انقلاب ما از نوع انقلاب امام حسین(ع) بود و ما انقلاب کردیم برای احیای آنچه سیدالشهدا(ع) می‌خواست و اگر کسی جز برای این مسیر، حرکت کرده باشد شهید نیست.
حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم شهید شد و مسیرش، مسیر حفظ نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: اینکه امروز به برکت شهیدان اسلام نام و سیره  و مکتب حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در دنیا صادر شده و مردم غزه با تفکر کربلایی می‌جنگند و دنیای استکبار و استعمار را زمین‌گیر کرده، به برکت انقلاب اسلامی است.
به گفته وی؛ انقلاب اسلامی ایران این تفکر را در دنیا ترویج داده و در حد بسیار بالا به اهداف انقلاب رسیده‌ایم و داعیه‌دار اندیشه بزرگ ناب اسلامی هستیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب، در غزه باران اهل بیت(ع) و تشیّع می‌بارد، ادامه داد: اگر شهید رئیسی را خدا پرواز می‌دهد، چون خالصانه به مردم خدمت کرده است و مسئولان باید این خط و مشی شهید جمهور را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حاجی‌بابایی با اشاره به وجود مشکلات متعددی در کشور، گفت: مجلس یازدهم در کنار دولت سیزدهم، تلاش بسیاری برای حل این مشکلات انجام داد تا نظام بتواند از موهبت مردم استفاده کند و بسیاری از مشکلات را احصاء کردیم تا بتوانیم سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب امروز در نزدیکی قله هستیم و این انقلاب، انقلابی است که بعد از ۱۴۰۰ سال با این عظمت اتفاق افتاد و توانست از معابر بزرگی عبور کند و جبهه مقاومت به نام ایران سکه می‌زند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم سرمایه‌های اجتماعی افزایش یافت، گفت: ملت ایران با شهید دادنشان، همان راه پرآوازه امام حسین(ع) را ادامه دادند و امروز در مسیر اسلام هستیم و باید مردانه از انقلاب دفاع کنیم، هراسی وجود ندارد.
دکتر بیگی نژاد  یک نماینده پرافتخار، دین‌دار و مومن است.
حاجی‌بابایی همچنین ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های چهار سال خدمت « دکتر هادی بیگی‌نژاد» به عنوان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در طول مدتی که خدمت نمایندگان ملایر بودم، وی یک نماینده پرافتخار، دین‌دار و مومن است.
وی با بیان اینکه در مدت چهار سال مجلس یازدهم، هیچ کشمکشی بین نمایندگان ملایر ندیدم و تمام هدفشان خدمت به مردم بود، یادآور شد: بیگی‌نژاد در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس جزء فعال‌ترین و دقیق‌ترین عضو کمیسیون بود و جداول بسیار تاثیرگذاری برای بودجه طراحی کردیم که وی بسیار پیگیر و دقیق بود و باید قدر چنین افرادی را بدانیم.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسی که همچون دکتر بیگی‌نژاد سلامت وارد مجلس می‌شود و سلامت از مجلس بیرون آمد، باید تقدیر و تکریم شود و در همه مسئولیت‌ها، مدیران جمهوری اسلامی باید رنگ انقلاب، شهید، جبهه و جنگ بگیرند.

مصالح مردم مبنای کار «هادی بیگی‌نژاد» بود
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: «دکتر حاج‌بابایی» یک شخصیت ملی است که در کسوت یک فرهنگی آرام‌آرام با یک تلاش مستمر و با صبر و استقامت تا بالاترین مراتب در سطح وزارت رسید و امروز به عنوان نایب رئیس مجلس و قائم مقام یک قوه در کشور مطرح شده است.
«سلمان اسماعیلی» مبانی را یک اصل مهم برای شناخت یک شخصیت سیاسی دانست و بیان کرد: جوهره ایمان، تقوا و انقلابی‌گری را در وجود دکتر بیگی‌نژاد دیدم و مومن و ایمانی بودن در مسیر تلاش و حرکت عمومی او موج می‌زد. وی افزود گاهی اوقات برداشت و نگاه ما نسبت به مسائل یکسان نبود، اما این تفاوت نگاه و سلیقه، ذره‌ای در خدمت‌رسانی به مردم خللی ایجاد نکرد.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه وی مبنای برادری را برادری شهیدان کاظمی و سردار سلیمانی و مبنای کار را ایمانی و مصالح مردم می‌دانست، خاطرنشان کرد: پیگیری و تلاش مجدانه تا رسیدن به نتیجه مطلوب از دیگر مولفه‌های مهم دکتر بیگی‌نژاد است و امروز تکریم و تجلیل از «هادی بیگی‌نژاد» نیست؛ بلکه تکریم از مرام، مسلک، منش و یک راه است.

نماینده سابق مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امام راحل برای ما شخصیت حیات‌بخشی است و بنیانگذار کبیر انقلاب کسی بود که با اراده‌اش جهانی را تغییر داد و این کار قدرت و خودسازی بالایی می‌خواهد.
«دکتر بیگی‌نژاد» ضمن اراده گزارشی از عملکرد چهار ساله خود در مجلس یازدهم، اظهار کرد: یکی از شاگردان این مکتب شهید آیت‌الله رئیسی است و آرزو داریم پایان کار ما نیز اینگونه باشد، چراکه شهید جمهور هم ایران و هم منطقه را تکان داد و سعادتمند شد. بیگی نژاد افزود در مدت چهار سال نمایندگی سعی کردم به درد بخورم، لذا تمام سعی خود را کردم که برای اقشار مختلف مفید باشم و گره ای از مشکلات ایشان حل کنم، لذا در این دوران برای کمیته امداد امام خمینی( ره ) ، جامعه معلولین، تاکسی داران، جانبازان ، روستاییان و اقشار مختلف کارهای مختلف پیگیری شد. بیگی نژاد با اشاره به چند نمونه شاخص از پیگیری های انجام شده،  به مسیر طی شده برای کسب مجوز دانشکده علوم پزشکی از جمله ایجاد ردیف بودجه ای مستقل، اخذ مجوز چند رشته جدید و غیره پرداخت. او همچنین به مسیر طی شده برای جذب اعتبار برای اجرای پروژه فاضلاب ملایر اشاره نمود و حجم کارهای صورت گرفته در حوزه آب آشامیدنی، بازبینی و اجرای طرح هادی در روستاها را بی نظیر دانست.
بیگی نژاد با اشاره به بخشی از پرونده تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دولت قبل که خود وی مسئولیت آن را به عهده داشت، به نکاتی از این گزارش اشاره کرد و اشاراتی نیز به تحقیق و تفحص از اوقاف و امور خیریه داشت. وی با بیان اینکه خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ارائه می‌کند، دلبستگی مردم را بیشتر خواهد کرد، ادامه داد: مسئولان باید با تلاش شبانه‌روزی خود مردم را به نظام جمهوری اسلامی خوش‌بین کنند و کارنامه نظام و انقلاب خوب و قابل دفاع است.

رئیس دانشگاه ملایر نیز با اشاره به بیاناتی از رهبر فرزانه انقلاب در اهمیت و جایگاه نمایندگان مجلس و وظایف آنها، خاطرنشان کرد: طبق این بیانات، مجلس باید امیدآفرین و دعوت کننده به همدلی باشد و یک نماینده عبادت، تضرع و توسل به درگاه الهی را فراموش نکند.
مردمی بودن و ساده زیستی؛ مولفه‌ای مهم برای نمایندگان مجلس

«دکتر محمدی‌منش» سبک زندگی اسلامی، رقابت‌های مشروع، گذشت، انصاف، کار بی‌منت و سالم وارد شدن و سالم خارج شدن را از دیگر مولفه‌های مورد تاکید رهبری عنوان کرد و گفت: ساده زیستی، اسیر تجملات نبودن، امانتداری، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن، عوام زده نبودن، دنبال حل مشکلات مردم و کشور بودن، کار کارشناسی کردن، نگاه هم‌افزایی داشتن، حریت و صراحت داشتن از دیگر مولفه‌های یک نماینده مجلس است که دکتر بیگی‌نژاد این شاخصه‌ها را داشت.

وی مراقب آبروی افراد بودن، اجتناب جدی از تبعیض و فساد و عدم دخالت در انتصابات را از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: در زمان نمایندگی وی و دیگر نماینده ملایر، یک فضای همدلی در دانشگاه ملایر ایجاد کردیم و ریل‌گذاری برای توسعه و اتفاقات خوبی در این دانشگاه رقم خورد.
در خاتمه در این مراسم از زحمات و خدمات جهادی چهار ساله «دکتر بیگی‌نژاد» نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم تکریم و تجلیل شد و  خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، اقشار ، گروه ها ، سازمانها ، اصناف ، حوزه های علمیه ، ادارت ، دانشگاه ها و دیگر ارگانها و گروه های مردم نهاد با اهداء لوح سپاس و هدایایی از تلاش جهادی و خالصانه ایشان تقدیر به عمل آوردند اهدای سفر زیارتی کربلای معلا از سوی جامعه  معولین شهرستان ملایر که با حضور  پررنک خود ، قدر شناسی و غیرت را متجلی ساخته بودند از صحنه های زیبا و تاثیر گذار این آیین با شکوه بود.
همچنین در این مراسم از پوستر مسابقه کتابخوانی «حاج جلال» که روایتگر زندگی «حاج جلال حاجی‌بابایی» از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پدر شهیدان حاجی‌بابایی است، رونمایی شد.