سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403   00:04:26
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر


1403/1/27 دوشنبه آئین تکریم و معارفه رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ملایر روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه آئین تکریم و معارفه ریاست دانشکده ادبیات در محل سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی دانشگاه برگزار شد.
این نشست با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از اعضا هیأت علمی  دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.
دکتر محمدی منش ضمن اشاره به پاسخ قدرتمندانه دلاورمردان نظامی کشور عزیزمان به تعرض رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی مهم، استراتژیک و هوشمندانه ارزیابی کرد که معادلات بازدارندگی دفاعی ایران را در عرصه بین المللی ارتقاء می دهد.
در ادامه رئیس دانشگاه به تشریح روند انتخاب رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی پرداخت و گفت: در این روش، رئیس دانشکده به روش ترکیب کاندیدا شدن و با استفاده از دو شاخصه برنامه محوری و مقبولیت توسط رئیس دانشگاه منصوب می شود.
جلسات مشترک با اعضای هیات علمی گروه ها به طور جداگانه تشکیل شده و از اعضای هیات علمی گروه ها دعوت می گردد که خود در صورت تمایل کاندیدای ریاست دانشکده شوند و یا اینکه سایر همکارانی را که شایسته می دانند معرفی نمایند. برنامه از متقاضیان دریافت و بررسی می شود و با اعضای هیات علمی گروه ها در محل گروه مربوطه جلسه گذاشته و ضمن بررسی وضعیت گروه های آموزشی و مشکلات آنها و دستور برای رفع مسائل از همکاران جهت تصدی مسئولیت ریاست دانشکده دعوت به عمل می آید. این اقدام در سه دانشکده در سال 1402 عملیاتی شد و با توجه به بازخوردهای مثبت و انگیزشی که ایجاد کرد در سال 1403 نیز ادامه خواهد داشت. این روش انتصاب، ترکیبی از انتخاب و معرفی است و از جمله دستاوردهای آن انتخاب اصلح و شایسته، ایجاد فضای همکاری، شناسایی ظرفیت دانشکده ها، نیروسازی، جوان گرایی، ایجاد رضایتمندی و جذب حداکثری می باشد. ایجاد رضایتمندی، شناسایی نیروهای جدید و توانمند، درک مشکلات دانشکده ها، برنامه محوری و مقبولیت داشتن مسئول، استفاده از برنامه های متنوع ارائه شده برای مدیریت دانشکده ها، جوان گرایی، ارتباط موثر با اعضای هیات علمی ، ایجاد فضای همدلی، کاهش تنش ناشی از انتصابات یکجانبه، افزایش مشارکت همکاران در سیاست گذاری و اجرا، کاهش تنش های سیاسی، ایجاد فضای همکاری با رئیس منصوب شده، ... کمترین دستاورد این اقدام ایجاد حس مثبت اندیشی در همکاران، شناسایی استعدادهای دانشکده ها، ارتباط رو در رو با همکاران و شناخت واقعی از کمبودها و کاستی های موجود، ایجاد فضای همدلی و کاهش تنش های ناشی از انتصاب های یک طرفه می باشد. کما اینکه از نظر عملکردی نیز رضایتمندی خوبی ایجاد شده است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی ضمن تشکر از حمایت های رئیس دانشگاه و سایر همکاران در دوره مسئولیت ایشان در دانشکده، به ارائه گزارشی از عملکرد و شرایط دانشکده پرداخت.
در بخش دیگر مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر نورمحمدی سرپرست دانشکده برنامه ها و راهبردهای مدنظر را تشریح نمود و ابراز امیدواری کرد با مساعدت و همکاری مسئولین دانشگاه و اعضای هیأت علمی گام های مثبت و موثری در راستای ارتقاء کمی و کیفی دانشکده و مجموعه دانشگاه ملایر بردارند.
در پایان این نشست ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند در دوره تصدی ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی، حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین دکتر نورمحمدی به عنوان سرپرست دانشکده به ایشان اعطا شد.