مدیریت سبز به یکپارچگی رفتار دانشگاه اشاره دارد و آگاهی محیطی مدیریت سبز تقاضا دارد که یک دانشگاه عملیات محسوس و به هم پیوسته ای اتخاذ کند تا از آلودگی ایجاد شده در فرایند فعالیت دانشگاه جلوگیری شود. همچنین گنجایش توجهات محیطی هر کسب و کار که شامل فعالیت های توسعه محصول و برنامه ریزی استراتژیک است را تقاضا دارد. مدیریت سبز توسط حوزه های زیر بررسی می شود:
· کارایی انرژی
· نگهداری و محافظت از آب
· استفاده از انرژی تجدید شدنی
· کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
· نگهداری و حفظ منابع، بازچرخ و استفاده مجدد
· مدیریت ضایعات
· استفاده از زنجیره تأمین سبز
· ارزیابی چرخه عمر
· دیگر موارد مثل ملاحظات زیست محیطی در مورد جریان هوا، انتخاب محل و نوآوری
یک دانشگاه هنگامی که در یک جامعه به عنوان "دانشگاه سبز" مطرح گردد که در راستای استفاده کارآمد و بهینه از منابع و مواد مصرفی و بدون اسراف بتواند به فعالیت خود به صورت پایدار ادامه دهد. گرایش مدیریت سبز مدیران بر تصمیمات اصلی دانشگاه تأثیر می گذارد. از این جهت اهداف زیر را در نظر گرفته ایم:
· کاوش تأثیر مزیت دریافتی بر روی نگرش مدیرانه به استراتژی های سبز
· کاوش تأثیر الزام اخلاقی بر روی هنجارهای ذهنی که مدیران در استراتژی های مدیریت سبز به کار می برند
· کاوش تأثیر قدرت کنترل روی کنترل رفتار درک شده
· کاوش تأثیر نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتار ادراک شده بر عمل استراتژی مدیریت سبز
· کاوش اقدام استراتژیک مدیریت سبز بر عملکرد دانشگاهی )مالی و غیرمالی(