جمعه 31 فروردین 1403   17:40:52
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر

1401/8/26 پنجشنبه استاندار همدان در اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس گفت: نهضت ترجمه از درون باید اتفاق بیفتد از این جهت که باید ارزش‌های خودمان را به دنیا معرفی کنیم.
دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان «پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» که به میزبانی دانشگاه ملایر برگزار شد گفت: نهضت ترجمه از درون باید اتفاق بیفتد از این جهت که باید ارزش‌های خودمان را به دنیا معرفی کنیم.
استاندار همدان گفت: کشور ما در مسیر متعالی قرار گرفته است و روز به روز این مسیر را بهتر طی می‌کند و دشمنان از این موضوع به شدت ناراحت هستند و نمی‌خواهند نمونه و الگو برای دیگر کشورها باشیم.
وی با بیان اینکه کسانی که ضد انسانی‌ترین اقدامات را انجام می دهند امروز با کشور ما مبارزه می کنند اظهارداشت: دشمنان به دلیل کینه و عداوت با مردم تلاش می کنند در کشور ما اغتشاش ایجاد کنند.
قاسمی فرزاد یادآور شد: دشمنان در این خیال هستند که با تحریک اقشار مختلف می توانند در بین مردم رخنه کنند اما آنها خیال باطل دارند چراکه مردم هرگز از مسیر انقلاب فاصله نمی‌گیرند.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که در آسمان پرفروغ خود هزاران ستاره می درخشد که از تلالو خون پاک شهدا است و آنچه که مایه مباهات کشور است و امروز به عنوان میراث گرانبها از شهدا به ارث رسیده، این است که دنیا باید بداند تمدن ایرانی نسبت به حقوق بشر بیشترین تکریم را قائل است.
قاسمی فرزاد گفت: هشت هزار شهید را در استان همدان تقدیم این شجره طیبه کردیم و در راس آنها شهید همدانی، علی چیت سازیان، شهید حاجی بابایی، سردار شهید حاج حسن تاجوک، شهیدان سردار حیدری، طالبی بیات و سلگی و سردار شمسی پور و هزاران سردار به خون خفته که خون پاک خود را برای اعتلای این کشور هدیه کردند.
استاندار همدان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: آثار گرانبهای در رابطه با زندگی نامه شهدا باید به زبان های مختلف ترجمه و به دیگر کشورها و ملت ها معرفی شود.