اخبار مدیریت سبزبيشتر
گردهمایی معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه کردستان برگزار شد

گردهمایی معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 13 و 14 مرداد ماه با حضور دکتر امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با محورهای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی و دانشگاه های کارآفرین، چالش ها و راهکارها در دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این جلسه دکتر امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 200 درصدی اعتبارات تأمین و تجهیز دانشگاه‌ها در سه سال اخیر و برگزاری آزمون استخدام فراگیر دانشگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد. وی افزود: اعتبارات دانشگاه‌ها در بحث تأمین و تجهیز در سه سال اخیر حدود 200 درصد افزایش پیدا کرده است.

دکتر مهدوی نیز با اشاره به سند برنامه راهبردی برنامه ششم توسعه گفت: نقش دانشگاه‌ها در برنامه ششم تنها محدود به بخش علم و فناوری نیست بلکه یکی از مهمترین رسالت‌های دانشگاه‌ها در این مقطع تربیت نیروی کار ماهر جهت ورود به بازار کار است.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه اقتصاد ما هم اکنون نیاز به نیروهایی دارد که بتواند چرخ اشتغال جامعه را به حرکت در آورد گفت: خروجی دانشگاه‌های ما باید به گونه‌ای باشد که در جهت رفع نیازهای جامعه و ارتقای مهارت نیروی انسانی برای اشتغال‌زایی باشد.

محمدرضا واعظ مهدوی افزود: هر دانشگاهی که در قالب تحقیق و پژوهش کاربردی و عملیاتی راهکاری برای مشکلات بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی ارائه دهد، هر میزانی که هزینه کند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم به همان اندازه حمایت و کمک می کند.

در این گردهمایی، دکتر حیاتی رئیس دانشگاه ملایر به پاس اجرای برنامه های مدیریت سبز در دانشگاه ملایر با دریافت لوح سپاس از طرف دکتر فرهادی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، مورد تقدیر قرار گرفت. شایان ذکر است در ارزیابی های صورت گرفته توسط معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ملایر به عنوان دانشگاه پیشرو در اجرای برنامه های مدیریت سبز در مجموعه آموزش عالی کشور انتخاب گردیده است.