سه‌شنبه 28 فروردین 1403   18:02:46
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار







بازدید علمی جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر از پارک علم و فناوری پردیس تهران
به همت معاونت پژوهش و فناوری (دفتر ارتباط با جامعه و صنعت) بازدید علمی از پارک علم و فناوری پردیس تهران انجام شد.
در این بازدید که جمعی از اساتید دانشگاه حضور داشتند از موزه هوانوردی، شرکت های دانش بنیان و فضای کار اشتراکی بازدید شد. سپس در جلسه ای که با حضور مدیر کل ترویج خوشه های نوآوری آقای دکتر جباری پور برگزار شد، چگونگی فعالیت پارک و همچنین نحوه تعامل دانشگاه با پارک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح "صدف" با هدف توانمندی سازی دانشجویان و همچنین طرح "شبکه ملی فن بازار ایران" با هدف ارتقاء شرکت های دانش بنیان از طرف پارک جهت همکاری با دانشگاه پیشنهاد شد. صدف متشکل از واژه‌های «صنعت»، «دانشگاه»، و «فناوری» است. به منظور تحقق همكاری هدفمند صنعت و دانشگاه، پارک فناوری پردیس سند راهبردی ارتباط صنعت و دانشگاه را تدوین نموده و برنامه‌های عملیاتی متعددی را جهت اجرایی نمودن آن در قالب برنامه‌های صدف شکل داد که از آن جمله می‌توان به طرح‌های توانمندسازی، بوت‌کمپ‌های آموزشی-تخصصی، کمپ‌های اشتغال، شبکه اجتماعی، راهبری پایان‌نامه‌های دانشجویان، حمایت از طرح‌های پژوهشی و... اشاره کرد.
وظیفه اصلی شبکه فن‌بازار ملی ایران به عنوان یکی از مجموعه‌های اقماری پارک فناوری پردیس، کمک به رونق مبادلات فناورانه و انتقال تکنولوژی در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است. این مبادلات در حوزه‌های بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، سرمایه‌گذاری بر روی اختراعات، استارت‌آپ‌ها و طرح‌های فناورانه، رفع نیاز فناورانه صنایع با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه و نیز تبادل دانش‌ فنی است. همچنین دکتر جباری پور پیشنهاد داد که برای هرچه پویاتر شدن فضای نوآوری در دانشگاه شتاب دهنده های استانی در دانشگاه مستقر شوند و کار نوآوری را این شتاب دهنده ها در دانشگاه به عنوان بخش خصوصی پیش ببرند. این بازدید به مدت چهارساعت در فضای پارک انجام شد. دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ضمن استقبال از هر گونه پیشنهاد در خصوص برگزاری بازدیدهای علمی، اعلام می دارد که برنامه بازدید از صنایع بزرگ کشور نیز در دستور کار است.