جمعه 10 فروردین 1403   20:08:05
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
دستاوردهای دانشگاهبيشتر
عضویت دانشگاه ملایر در اتحادیه بین المللی دانشگاه ها (IAU)

در راستای گسترش همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی بین المللی، دانشگاه ملایر به عضویت رسمی اتحادیه بین المللی دانشگاه ها- International Association of Universities - درآمد.

اتحادیه بین المللی دانشگاه ها (IAU) یکی از موسسات وابسته به یونسکو و معتبرترین نهاد بین المللی دانشگاهی است. این اتحادیه با 610 موسسه و دانشگاه عضو از 150 کشور جهان از سال ۱۹۵۰ میلادی فعالیت خود را آغاز گرده است. اعضای آن دانشگاه‌ها و کلیه مؤسساتی هستند که فعالیتشان به نوعی در ارتباط با موضوع آموزش عالی می باشد و از طریق شرکت در همایشها و کنفرانسهای دوره ای به تبادل نظر پیرامون موضوعاتی نظیر مدیریت نوین دانشگاهی و برنامه ریزی علمی آموزشی می پردازند و از این طریق اهداف و تصمیمات خود را که مبتنی بر سیاست ها و مدیریت کلی کشور است، به اطلاع سایر دانشگاههای جهان می رسانند. از اهداف این اتحادیه ایجاد همسویی و هماهنگی جهانی در آموزش عالی کشورهای مختلف در جهت گسترش امکانات و ارتقای اهداف آموزش عالی و بهره برداری بهینه از امکانات نرم افزاری آموزش عالی در سطح جهان می باشد. این اتحادیه دارای شاخه های فرعی منطقه‌ای چون اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و پاسیفیک، اتحادیه رؤسای دانشگاه­های جهان و اتحادیه دانشگاه‌های آسیا می باشد.

از مهمترین خدمات اتحادیه بین المللی دانشگاه ها (IAU) به دانشگاههای عضو، برگزاری کنفرانس ها و نشست هایی در زمینه آموزش عالی و پ‍‍‍ژ‍وهش در ارتباط با مسائل جهانی و منطقه ای است. شرکت دانشگاههای عضو در این کنفرانس ها زمینه آشنایی بیشتر با آخرین دستآوردها و چالش های پیش روی آموزش عالی در سطح جهان را فراهم می آورد. سخنرانی ها و گزارش ها، نشریه ها و کتاب های ارایه شده در حاشیه کنفرانس ها، انجام گفتگوهای متعدد با دیگر اعضای شرکت کننده و ملاقات با صاحب نظران و نظریه پردازان آموزش عالی در دیگر کشور های جهان، موجب به روز شدن اطلاعات مسئولان دانشگاهها شده و مقدمات لازم را برای بومی سازی راهبردهای آموزش عالی جهانی در کشور فراهم می نماید.

شایان ذکر است دانشگاه ملایر یکی از جوانترین دانشگاه های دنیا می باشد که به احراز شرایط عضویت در اتحادیه بین المللی دانشگاه ها نائل شده است.