جمعه 31 فروردین 1403   04:22:01
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر





1401/9/28 دوشنبه مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه ملایر برگزار گردید.
مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند: وحدت حوزه و دانشگاه، یعنى وحدت در هدف. هدف این است كه همه به سمت ایجاد یك جامعه‌ى اسلامى پیشرفته‌ى مستقل، جامعه‌ى امام، جامعه‌ى پیشاهنگ، جامعه‌ى الگو، ملت شاهد - ملتى كه مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا كنند، تا فكر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پیاده كنند - حركت نمایند.
طراحی روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز، یکی دیگر از دوراندیشی‌های معمار کبیر انقلاب است که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما و برای رسیدن به اهداف عالی و مقدس علمی و پژوهشی بنیان نهاده شده است.
بی‌ترید دو نهاد حوزه و دانشگاه ضمن داشتن ساختاری مستقل، می‌توانند با روش و منشی عالمانه با یکدیگر گفت‌وگو و تعامل کنند و در خدمت یکدیگر باشند و پیوند این دو نهاد معرفت‌آفرین و دانش‌افروز، می‌تواند مسیر سعادت و بالندگی ایران عزیزمان را هموار سازد.
به مناسبت 27 آذر و هفته وحدت حوزه و دانشگاه مراسم با شکوهی در دانشگاه ملایر برگزار گردید.
در این مراسم که در سالن جلسات ساختمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه ملایر و با حضور حجت الاسلام والمسلمین برقراری امام جمعه ملایر، مهندس اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر و حجت الاسلام والمسلمین آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و رؤسای  دانشگاه‌های ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، پیام نور، دانشکده علوم قرآنی، دانشکده پرستاری، دانشکده خوارزمی ملایر و اساتید شاخص این دانشگاه‌ها و مدیران حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام، مدیر حوزه علمیه علی ابن ابی طالب علیه السلام، مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه السلام، مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شهر سامن، مدیر حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها خواهران ملایر و اساتید شاخص این حوزه‌ها برگزار گردید برخی از مهمانان در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه و ضرورت این وحدت به اظهار نظر پرداختند.
در پایان هم از زحمات چند ساله حجت الاسلام والمسلمین برقراری در مدت مسئولیت امامت جمعه شهرستان ملایر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
۲۷ آذرماه سالروز عروج ملکوتی شهید بزرگوار، آیت‌الله دکتر مفتح (ره)، منادی وحدت حوزه و دانشگاه است، شهید بزرگواری که امام راحل (ره) در وصف ایشان فرمودند: «شهید مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است». شخصیتی که مجاهدت‌های ایشان در مسیر پیوند جایگاه رفیع روحانیت و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت.