جمعه 10 فروردین 1403   16:54:57
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1401/8/21 شنبه یادواره شهدای گمنام دانشگاه ملایر به همت بسیج دانشجویی برگزار شد
یازدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه ملایر و بزرگداشت شهید سرگرد علی نظری از شهدای مدافع امنیت و شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاه چراغ با حضور حداکثری اساتید، کارکنان، دانشجویان و آحاد مردم انقلابی  روز جمعه 20 آبان و به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و بسیج دانشجویی در مسجد دانشگاه برگزار گردید.
در این مراسم سخنران برجسته کشوری حجت الاسلام و المسلمین حاج مهدی طائب از اساتید بنام حوزه و دانشگاه طی سخنانی به ریشه یابی و تحلیل حوادث اخیر پرداخت.
حجت‌الاسلام مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار اظهار کرد: شهدا از سوی خدا انتخاب شده بودند و مرگ آنها نیز معنوی و روحانی بود.
وی با بیان اینکه شهدا همیشه زنده‌اند و نباید شهدا را مرده خطاب کنیم، گفت: مرگ، مردن جسم و حیات روحانی است و روح شهدا همیشه زنده است. مرگ گرفتن اثرگذاری روح از جسم است، شاید در نظر ما مرگ فرقی نمی‌کند که شخص چگونه از این دنیا برود، اما خداوند متعال فرمود آن که در راه من جان خود را از دست می‌دهد اثر دادن و اثر گرفتنش از بین نمی‌رود و ابزار دیگری به وی می‌دهم‌ و قدرت الهی به وی داده می‌شود و همه جا اثر می‌گذارد.
حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه شهدا همیشه حی و زنده هستند، تصریح کرد: راه شهادت همیشه باز است و در اغتشاشات اخیر کسانی که شهید شدند مسیر خدا را انتخاب کردند. در روز عاشورا کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند نمی‌دانستند که با کشتن امام حسین(ع) نمی‌توانند راه حق را ببندند و خون امام حسین(ع) و شهدای کربلا امروز بعد از ۱۴۰۰ سال زنده‌تر می‌شود.
فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه این انقلاب یک هدف دارد که می‌ارزد سختی کشید و برایش خون داد و آن هدف این است که زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) مهیا می‌کند، گفت: امام خمینی(ره) با بینش الهی پله پله زمینه را برای پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۴۲ آماده کرد. در طول تاریخ انقلاب اسلامی سخت‌ترین سال، سال ۶۸ بود که انقلاب اسلامی به مویی بند بود و در شرایط سخت بودیم، اما امام(ره) با آن شرایط فرمود همه این سختی‌ها برای این است که ما از هدف بالاتر که زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(ص) است، دست بر نداریم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در دنیا در سه معادله ابرقدرت شود، تصریح کرد: در حوزه نظامی، امنیت ‌و اقتصادی باید به قدرت برسیم که در دو حوزه نظامی و امنیتی امروز در دنیا سر آمدیم، اما از نظر اقتصادی مشکل داریم. مشکل اقتصادی از طراحی دشمنان است و دشمن هدفش وابستگی واردات برای کشور ماست؛ اگر خودمان به تولید و خودکفایی واقعی برسیم از این یک مقوله نیز بی‌نیاز هستیم. مقام معظم رهبری بارها فرمودند دنیا در آستانه نظم جدید است، دشمن ضلع سوم یعنی اقتصاد را نشانه گرفته و باید مراقب بود که مشکلات این حوزه حل شود و دچار حواشی نشویم.
حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه دشمن از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در هراس است، گفت: آنها می‌خواهند انقلاب اسلامی از حرکت بایستد، دشمن این فتنه‌ها را نه به خاطر اینکه ما در موضع ضعف بودیم بلکه به خاطر اینکه در موضع قدرت بودیم شروع کرد، آنها می‌خواهند از قدرت ما بکاهند و سخت در اشتباهند. دشمنان این نظام این بار هم به شکست خود اذعان کردند و همه این شکست‌های دشمنان به برکت خون شهداست.
یادآور می‌شود، در این مراسم علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، مهدی سلحشور از مداحان برجسته کشور در رسای شهدا مدثیه سرایی کرد.