جمعه 10 فروردین 1403   06:55:35
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1401/6/29 سه‌شنبه تاسیس شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی در دانشگاه ملایر
روز سه شنبه 29 شهریور جلسه ای با حضور حجت الاسلام دکتر معلمی عضو هیئت موسس، عضو هیئت مدیره و دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی، دکتر خراسانی مدير اجرايي مجمع عالي حكمت اسلامي، دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاه با موضوع تاسیس شعبه مجمع عالی حکمت در دانشگاه ملایر برگزار شد.
تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، تقویت کرسی های ترویجی، نظریه پردازی و آزاد اندیشی و ارتقاء مشارکت بین رشته ای و بین گروهی از جمله اهداف تاسیس شعبه مجمع عالی حکمت در دانشگاه ملایر قلمداد گردید.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام دکتر معلمی ضمن اشاره به شروع فعالیت مجمع از سال 1382،ظرفیت این مجمع را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: این مجمع مورد تائید مقام معظم رهبری است و از جمله موسسین مجمع می توان به آیات عظام جوادی آملی، مصباح یزدی و سبحانی اشاره نمود.
وی افزود: هم اکنون 12 گروه علمی در شاخه هایی نظیر معرفت شناسی، کلام، اخلاق، فلسفه هنر و زیبایی، فلسفه کودک و ... در حال فعالیت می باشند که به صورت منظم هر دو هفته یکبار جلسات مباحثه فکری و علمی تشکیل می گردد.
در ادامه دکتر منصوری به فعالیت های بین المللی مجمع از جمله کنگره بین المللی علامه طباطبایی و انتشار مجلات گوناگون به زبان های فارسی و انگلیسی اشاره کرد.
دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه ضمن استقبال از تاسیس شعبه مجمع عالی حکمت در دانشگاه، اتخاذ رویکرد دانش بنیانی و نوآوری در حوزه علوم انسانی را سیاست راهبردی دانشگاه در این زمینه عنوان کرد و بر انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه و مجمع عالی حکمت تاکید نمود.