جمعه 10 فروردین 1403   14:12:21
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر

1401/3/28 شنبه سرپرست دانشگاه ملایر در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه: دانشگاه ملایر همه امکانات لازم را برای آموزش و پژوهش داوطلبان این استان و شهرستان به منظور تحصیل در اختیار دارد، به جای انتخاب دانشگاه های دیگر، دانشگاه ملایر را برای تحصیل انتخاب کنید
دکتر محمدی منش سرپرست دانشگاه ملایر بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ملایر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران، به تشریح اهداف و سیاست های دانشگاه ملایر پرداخت. دکتر محمدی منش ضمن تبریک هفته بسیج اساتید افزود: دانشگاه ملایر دومین دانشگاه جامع استان است که تمامی امکانات لازم برای تحقیق و پژوهش را در اختیار دارد و از سطح علمی خوبی برخوردار است. وی  گفت: دولت سیزدهم، امیدها را در دل مردم زنده کرده است و ما در دانشگاه تلاش می کنیم که خدمات دهی دانشگاه به جامعه افزایش یابد. سرپرست دانشگاه ملایر سیاست دانشگاه را در این دوره ارائه خدمت به کشاورزان، تولید کنندگان و صنایع با اولویت استان و شهرستان و کشور عنوان کرد و افزود: نباید خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه محدود به مقالات و پژوهش های کاغذی باشد و باید از توان 170 استاد این دانشگاه برای متحول کردن صنایع و رفع مشکلات و نیازهای مردم، تولید کنندگان و صنایع استفاده کرد. دکتر محمدی منش گفت: سیاست ما این است و باید همه دست به دست هم بدهیم تا دانشگاه منجر به رفع نیازهای کشور شود.
سرپرست دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر در جمع دو درصد برترین های دنیا قرار دارند گفت: دانشگاه ملایر همه امکاناتی که بزرگترین دانشگاه ها برای آموزش و بخش عمده ای از پژوهش نیاز دارند در اختیار اساتید و دانشجویان قرار داده است و لزومی ندارد که فرزندان این شهرستان به دانشگاه های دیگر برای تحصیل مراجعه کنند.
دکتر محمدی منش با برشمردن مزایای تحصیل در محل زندگی، از شهروندان ملایری خواست تا دانشگاه ملایر را برای تحصیل انتخاب کنند. وی مزایای تحصیل در دانشگاه محل زندگی را کاهش هزینه های تحصیل برای خانواده، کاهش هزینه های دولت، خدمت رسانی جوانان برای توسعه شهر خود و ایجاد فرصت برای حضور در کنار خانواده و توسعه شهرستان عنوان کرد.
سرپرست دانشگاه ملایر در ادامه با ارائه گزارش عملکرد چهار ماه گذشته گفت: دانشگاه ملایر در امر بازگشایی و حضوری شدن بعنوان پیشرو دانشگاه های کشور مطرح شد و این افتخار برای دانشگاه ملایر در نتیجه زحمات همه مسئولان دانشگاه، شهرستان و استان اتفاق افتاده است. دکتر محمدی منش بر این اساس از امام جمعه محترم شهرستان، علما و روحانیت و حوزه های علمیه، استاندار همدان و فرماندار شهرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای شهر، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم قرآن و حدیث، اداره ورزش و جوانان و اداره اوقاف و جوانان که با حمایت ها و همراهی های خود منجر به رفع مشکلات دانشگاه در حضوری کردن آموزش شد تقدیر و تشکر کرد. وی گفت این همراهی و همکاری در دولت سیزدهم و مسئولان شهرستان قابل ستایش است و نوید بخش ایجاد فرصت های بالایی برای رشد و توسعه دانشگاه، شهرستان و استان خواهد بود.