جمعه 10 فروردین 1403   02:16:19
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر




1401/2/18 یکشنبه مراسم بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه ملایر برگزار شد.
همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، مراسمی با حضور اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و مهمان ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فراهانی برگزار گردید.
در ابتدای مراسم دکتر نهاوندی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضمن تبریک هفته معلم مواردی از اقدامات انجام شده در سال های اخیر را بیان کرد و الکترونیکی شدن بسیاری از بخش ها برای کاهش حضور مراجعین و دانشجویان را اقدامی مثبت توصیف نمود.
وی همچنین آموزش را پایه و فنداسیون فعالیت های دانشگاه عنوان کرد و بر توجه به امر آموزش تاکید نمود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر ضمن تشکر از حضور همکاران و خیرمقدم، یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت و هفته بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت. وی همچنین از معاون فقید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر، حجت الاسلام والمسلمین شیری یاد نمود و فقدان این استاد فرزانه، عالم و پژوهشگر حوزه مهدویت را اندوهی بزرگ و ضایعه ای جانسوز برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، توجه به اخلاق، رفتار و منش دانشجویان در کنار امر آموزش را مهم برشمرد و نقش اساتید به عنوان الگوی دانشجویان را در تعلیم و تعالی ایشان تاثیرگذار دانست.
دکتر محمدی منش سرپرست دانشگاه به عنوان سخنران بعدی مراسم، هفته بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت و مهمترین اقدام اخیر را بازگشایی دانشگاه و حضور اساتید و دانشجویان بعد از 2 سال در کلاس های درس و حضوری شدن آموزش دانست.
وی همچنین با تاکید بر توجه به نقاط قوت و ضعف در بحث آموزش گفت: دانشجویان سرمایه های کشور هستند و آموزش و تقویت بنیه علمی آنان در کنار ایجاد انگیزه و خوش بینی به آینده بسیار مهم و حیاتی است.
سرپرست دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات چند ماه اخیر، بیان داشت: اساتید و مجموعه دانشگاه می توانند در جنبه های مختلف جامعه و صنعت تاثیرگذار باشند.
دکتر محمدی منش به نحوه نگرش به  بحث آموزش اشاره کرد و معرفی اساتید برتر در امر آموزش در کنار پژوهشگران برتر را از موارد مهم مد نظر برشمرد.
در پایان، حجت الاسلام والمسلمین فراهانی مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر و مهمان ویژه این مراسم، هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت و از استاد فقید حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین شیری به عنوان معلم با اخلاق، مخلص و متدین یاد نمود و فقدان ایشان را ضایعه ای بزرگ برشمرد.
وی به روایتی از امیرالمومنین (ع) و فرمایشات گهربار ایشان به کمیل اشاره کرد و گفت: نشر دهنده و فراگیرنده علم در نگاه حضرت علی (ع) متعالی و سعادتمند هستند.
در بخش هایی از این مراسم کلیپ هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و نخبگان پخش شد و پایان بخش مراسم نیز اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و ضیافت ناهار بود.