جمعه 10 فروردین 1403   06:32:55
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر
1399/2/13 شنبه پیام رئیس دانشگاه به مناسبت روز بزرگداشت مقام معلم

به نام خالق عشق و ایثار

یک پدر بخشنده آب و گل است          یک پدر روشنگر جان و دل است
لیک اگر پرسی کدامین برترین             آنکه دین آموزد و علم یقین

اساتید گرانقدر دانشگاه ملایر
 این اولین معلم آفرینش بعد از پروردگار عالم و آدم، پیامبر مهربانی ها محمد مصطفی(ص) بود که "الذی علم بالقلم علم الانسان مالم یعلم"، را به قلوب عاشق و مهربان انسان ها آموخت و مفتاح در خزائن را برایشان معنی نمود.
یاد، خاطره و اندیشه بزرگ معلم انقلاب، پیرو راستین پپامبر اکرم (ص)، استاد شهید دکتر مرتضی مطهری، اندیشمند بزرگ عالم اسلام و روز معلم را به همه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر و همه همکارانم در سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
همه می دانیم در ماه های اخیر، پاندمی کووید 19 در فاصله کوتاهی به یک بحران جهانی در حوزه سلامت تبدیل شده و ابعاد و سطوح زندگی انسان را از نظر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی دانشگاهی دستخوش تحولات بسیاری نموده است.
به نظر می رسد که برای این نسل، آموزش باید ماهیتی متفاوت به خود گیرد تا با امکان برخورداری از برخی مهارت های انسانی و اجتماعی، آن ها را برای زندگی بسیار پر چالش دنیای کنونی آماده کند. تحول آموزش عالی به سوی ارائه آموزش هایی برای تربیت شهروندان در دنیایی در هم تنیده و تدریس مهارت های زندگی مانند خلاقیت و تفکر نقادانه، هوش هیجانی، انعطاف و انطباق، مهارت های شغلی و کار آفرینی، مقاومت، یادگیری مادام العمر، برقراری ارتباط برای حال و آینده منجر به تربیت افرادی مقاوم و خلاق در برابر رویدادها می شود که می توانند در بازار کار و تولید از فرصت های پیش رو کمال بهره و استفاده را ببرند. لذا حال و آینده آموزش عالی و دانشگاه ها نیازمند حضور اساتید آگاه و تسهیل گر است که به لزوم محتواسازی و مهارت آموزی با تکنیک و ابزار آموزش مجازی اشراف داشته و به خوبی می دانند باید جای خالی حضور فیزیکی خود و دانشجویان را در تعاملات و همکاری های دانشگاهی پر کرده و با کمک همین فناوری های دیجیتالی به رشد مهارت های ارتباطی و اجتماعی موثر فرزندان خود کمک کنند و بازتعریفی هوشمندانه و مسولانه برای رابطه کار و دانشگاه ارائه نمایند تا نقش واقعی خود را در جامعه و برای مردم نجیب و مومن این سرزمین بیش از پیش نشان دهند. لذا لزوم شکل گیری هسته های علمی و فکری دانشگاهیان در قالب یک مدیریت یکپارچه برای کشف موقعیت فعلی جامعه در بحران ها، اخذ تصمیمات متناسب با فرضیاتی پایبند به ارزش ها ی واقعی دانشگاه ها و گسترش و سرعت بخشی به هماهنگی و همکاری های هدفمند در مدیریت جهادی دانشگاه ها در عصر تحول پساکرونا، امری ضروری و هوشمندانه است.
آرزومندم ذات اقدس احدیت و خداوند گار علم و آدم، شما خوبان و فرزنگان عاشق را که درمسیر تحقق مکارم اخلاق و اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام، از جان مایه می‌گذارید در کنف الطاف خاصه خویش قرار دهد .
 از صمیم قلب از کوشش خالصانه شما همکاران گرامی که در راستای هدایت و ارشاد فرزندان امید بخش و آینده آفرین این مرز و بوم، و ظایف خود را هنرمندانه انجام می دهید، تقدیر و تجلیل می‌نمایم . ضمن سپاس و قدردانی از شما همکاران ارجمند، در آستانه روز معلم و استاد، سلامتی و موفقیت روزافزونتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.