اخبار آموزشی
اطلاعیه مهم: نحوه ارائه کلاس های دروس نظری و عملی و برگزاری امتحانات پایان نیمسال 982
با توجه به تداوم شیوع بیماری کووید -19 در کشور و تشدید ابتلای به آن در روزهای اخیر، ضرورت حفظ تندرستی و سلامت همکاران دانشگاهی از جمله استادان، دانشجویان، کارکنان و با توجه به شرایط موجود دانشگاه به ویژه شرایط خوابگاهها، سالن های غذاخوری، سرویس‌های ایاب و ذهاب و سایر موارد و نیز لزوم رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و سایر پروتکل‌های بهداشتی، ارزشیابی پایان نیمسال تحصیلی جاری به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد. همچنین لازم است اساتید محترم در ارزیابی نهایی دانشجو و تعیین نمره ایشان، ترکیبی از موارد مشروحه زیر را مورد استفاده قرار دهند :
1- برگزاری امتحان پایان نیمسال به صورت مجازی و با استفاده سامانه آموزش مجازی دانشگاه (lms) یا سایر ابزارهای الکترونیکی مجازی خواهد بود و لازم است اساتید آزمون پایان نیمسال را بدون حضور فیزیکی دانشجویان برگزار نمایند. ترجیح این است که امتحانات پایان نیمسال در بازه زمانی که دانشگاه اعلام می کند، انجام گیرد. در غیر اینصورت و نظر استاد بر انجام ارزیابی در زمانی خارج از بازه زمانی مذکور، استاد موظف است که به نحو شایسته هماهنگی‌های لازم را با دانشجویان به عمل آورد تا همه آنها بتوانند در امتحانات مذکور شرکت نمایند.
2- اختصاص بخشی یا تمام نمره درس به پروژه‌های مرتبط با درس مربوطه.
3- ارزیابی شفاهی غیرحضوری از آموختههای دانشجویان به گونهای که استاد با این ارزیابی بتواند برآورد مناسبی از آموختههای دانشجویان کسب نماید.
4- امتیازدهی به حضور و فعالیت کلاسی به ویژه مشارکت در بحثها و پرسش و پاسخهای کلاسی و امتحانات میان ترم و مستمر به عمل آمده.
5- اختصاص بخشی از نمره دانشجویان به حل تمرین و انجام تکالیف درسی مستمر و پایانی.
  • در خصوص برگزاری کلاس‌های دروس عملی از جمله دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و کار در عرصه و درس‌های حوزه تربیت بدنی، به اطلاع می‌رساند با توجه به اینکه امکان برگزاری حضوری کلاسها تاکنون حاصل نشده و به نظر می رسد تا قبل از شروع نیمسال آتی نیز این امکان مهیا نگردد، تمامی محتوای این دروس به صورت غیرحضوری و مجازی آموزش داده شود. بدیهی است استاد می‌تواند حسب نوع درس و موافقت مدیر گروه نسبت به تعیین نحوه ارائه محتوای دروس عملی با استفاده از تهیه فیلم آموزشی در آزمایشگاههای دانشگاه، تهیه اسلایدهای آموزشی صوتی و سایر روش‌ها به تشخیص استاد و مدیر محترم گروه مربوطه اقدام نماید. نحوه برگزاری امتحانات پایانی دروس عملی را استاد با هماهنگی مدیر گروه مربوطه تعیین می‌نماید.
  • شایان ذکر است رؤسای محترم دانشکده‌ها می توانند با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه در موارد خاص و با اولویت عدم حضور دانشجویان تصمیم گیری نمایند. علاوه بر این، در مواردی که به تشخیص شورای دانشکده و گروه آموزشی و استاد راهنما، حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام کارهای آزمایشگاهی ضروری می باشد و دانشکده می تواند تمام پروتکل های بهداشتی لازم را رعایت نماید با اطلاع و هماهنگی معاونت آموزشی می توانند بصورت بسیار محدود و فشرده در این زمینه اقدام نمایند. بدیهی است در شرایط فعلی ارائه خدمات خوابگاهی و دانشجویی در این موارد امکان پذیر نمی‌باشد.
  • تاریخ اتمام کلاس‌های مجازی اعم از بارگذاری محتوا یا برگزاری آنلاین کلاس‌های مربوط به دروس نظری 4 تیر ماه 1399 خواهد بود.
  • بازه زمانی امتحانات از 14 تیر ماه لغایت 30 تیرماه 99 خواهد بود.