جمعه 10 فروردین 1403   11:33:40
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار و اطلاعیه های دفتر فنی و طرح های عمرانی
پروژه های عمرانی دانشگاه ملایر در سال جاری

بخش عمرانی دانشگاه ملایر با انجام پروژه های بهسازی و نوسازی فضای سلف سرویس مرکزی دانشگاه ملایر، جدا سازی خطوط انتقال آب شرب و فضای سبز و آغاز به کار عملیات اجرائی تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه تابستان فعالی را سپری نموده است.

مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه ملایر با اشاره به نو سازی فضای سلف سرویس مرکزی دانشگاه گفت: با توجه به لزوم بهره مندی از فضای مناسب و با نشاط برای اساتید و کارکنان دانشگاه، عملیات اجرائی بهسازی و نوسازی سلف سرویس مرکزی دانشگاه در تابستان سال جاری آغاز شده است و با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به پایان خواهد رسید. در این بهسازی علاوه بر فضای فیزیکی، تجهیزات سرو غذا و مبلمان پذیرایی نیز نوسازی گردیده اند.

مهندس فرپور افزود: با توجه به مشترک بودن خط انتقال آب شرب و خطوط آبیاری فضای سبز در قسمت شرقی سایت دانشگاه و لزوم استفاده از آب جنگل منابع طبیعی مجاور دانشگاه برای آبیاری فضای سبز، جداسازی خطوط انتقال آب در قسمت شرقی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن در مرداد ماه سال جاری آغاز و هم اکنون آماده بهره برداری می باشد. در این طرح کل آب مورد نیاز فضای سبز از محل چاه منابع طبیعی تامین می گردد و آب چاه دانشگاه، با توجه به کاهش تراز آبهای زیرزمینی و ضرورت تامین آب بهداشتی مورد نیاز صرفا برای شرب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه نیز از دیگر پروژه های عمرانی دانشگاه است که با توجه به کاهش منابع آبی از حساسیت خاصی برخوردار است و عملیات اجرایی آن در تابستان جاری آغاز گردیده است.

مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه در رابطه با این پروژه گفت: با توجه به نیاز به تصفیه اصولی و بهداشتی فاضلاب و عدم پاسخگویی چاه های جذبی موجود برای دفع فاضلاب دانشگاه،احداث تصفیه خانه فاضلاب در ضلع جنوب غربی دانشگاه با ظرفیت 200 متر مکعب مورد تایید قرار گرفته و پس از مرحله طراحی، عملیات اجرائی آن در ماه جاری آغاز گردید و با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی میشود در سال جاری به بهره برداری برسد.

نوسازی و بازسازی بوفه دانشکده عمران و معماری و ایجاد زیر ساخت های لازم برای تامین روشنایی سر درب اصلی دانشگاه نیز از دیگر طرح های جاری دانشگاه ملایر می باشد که عملیات اجرایی آن در آغاز سال تحصیلی جدید به پایان خواهد رسید.

نسخه قابل چاپ