جمعه 31 فروردین 1403   23:24:47
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار و اطلاعیه های دفتر فنی و طرح های عمرانی







توسط خیرین دانشگاه ساز ملایری صورت گرفت: کلنگ زنی احداث دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی در دانشگاه ملایر

مراسم کلنگ زنی دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی و فاز دوم مهمانسرای اساتید دانشگاه ملایر روز چهارشنبه 14/4/91 با حضور دکتر ساداتی نژاد معاون محترم حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ، خیرین دانشگاه ساز آقایان سعیدپور، مهندس خیریانپور فرماندار ویژه شهرستان ملایر و مسئولین ارشد استانی و شهرستانی در دانشگاه ملایر برگزار شد .

در ابتدای این مراسم مدعوین با حضور در حرم شهدای گمنام با آرمان های امام شهدا (ره) و شهدا تجدید بیعت کردند و زیارت عاشورا خواندند. در ادامه این مراسم که در آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد دکتر امانی ریاست دانشگاه ملایر ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین گفت دانشگاه ملایر تنها یک مرکز علمی نیست بلکه این دانشگاه وظیفه انسان سازی دارد و این مهم نیاز به همکاری مجدانه احاد مردم دارد .وی در ادامه بیان داشت که با توجه به چشم انداز سال 1404 می بایست از پیش با معضلات آن آشنا باشیم و برای این معضلات برنامه ریزی کنیم. وی ادامه داد در سال 1404 جمعیت دانشگاه ملایر به دو برابرمقدار فعلی خواهد رسید. سپس حجت السلام و المسلمین حاج آقا فاضلیان امام جمعه موقت شهرستان ملایر به سخنرانی پرداخت وی گفت مال و فرزندان زینت این دنیا از بین رفتنی هستند آنچه از ما در این دنیا باقی می ماند باقیات و صالحات است و خیرین با کارهای خیری که از خود به جا می گذارند تا ابد نام و یادشان در حافظه ها باقی خواهد می ماند و آثار خیر کارهای آنان ماندگارخواهد بود. وی به ضرورت احداث دانشکده علوم انسانی و علوم معارف قرآنی در دانشگاه ملایر اشاره کرد و گفت این دانشگاه برای به اوج رسیدن نیاز به دو بال علم و تکنولوژی و اخلاق و معنویت دارد و کلنگ زنی این دانشکده مقدمه این امر مهم است.

در ادامه جناب آقای الماسی رئیس مجمع خیرین شهرستان کاشان، تعامل صنعت و دانشگاه، توسعه فرهنگ وقف و ایجاد صندوق حضرت فاطمه زهرا(س) برای سرمایه گذاری خیرین ، احداث خوابگاه های متاهلی و ... را بخشی از وظایف این ستاد برشمرد

مهندس خیریانپور فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز در این مراسم به تحولات کمی و کیفی دانشگاه ملایر در سال های اخیر اشاره کرد و گفت در توسعه شهرستان ملایر در کنار بخش صنعت و معدن ، کشاورزی و صنایع دستی، آموزش عالی به عنوان مکمل است وی تصریح کرد این شهرستان با داشتن 9 مرکز دانشگاهی و بالغ بر 17 هزار دانشجو مکمل بخش صنعت و معدن و کشاورزی است

وی در ادامه گفت یکی از پتانسیل های شهرستان ملایر تولید انگور است و دومین رتبه تولید انگور کشور از آن این شهرستان می باشد بنابرین ضرورت برگزاری جشنواره انگور و مشتقات آن در این شهرستان مهم تلقی می شود به همین جهت در شهریور ماه امسال این جشنواره به صورت مشارکتی با همکاری جهاد کشاورزی، فرمانداری ویژه شهرستان ملایر و دانشگاه ملایر در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

پس از سخنان فرماندار شهرستان ملایر جناب آقای حاج اصغر سعیدپور یکی از برادر خیر خانواده سعیدپور در جایگاه سخنرانی قرار گرفت وی گفت این دانشکده به نام حضرت بقیه الله مزین خواهد شد و به توفیق خدا این دانشکده در کنار دانشکده های دیگر این دانشگاه به امر تربیت انسان شایسته می پردازد.

در ادامه دکتر ساداتی معاون محترم حقوقی و امور مجلس وزارت علوم حضور خیرین در دانشگاه ملایر را یک شجره طیبه دانست و بیان داشت حضور یک خیر در دانشگاه ملایر سبب می شود زنجیر وار خیران دیگر نیز به جمع آنها بشتابند و به برکت این خیران کارهای توسعه دانشگاه ملایر به سرعت هرچه بیشتر به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد در عرصه مدرسه سازی انقلاب اساسی شکل گرفته است که این انقلاب می بایست در آموزش عالی رخ دهد و ما انتظار داریم در کنار کمک های دولت، خیرین به این امر خداپسندانه اقدام نمایند.

در ادامه این مراسم، کلنگ زنی دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی و فاز دوم  مهمانسرای دانشگاه انجام شد.

شایان ذکر است هزینه احداث دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی توسط برادران سعیدپور جناب آقایان حاج اصغر سعیدپور، حاج محمد سعیدپور و حاج حسین سعیدپور تامین می گردد و هزینه فاز دوم مهمانسرای اساتید از محل اعتبارات استانی تامین گردید.

نسخه قابل چاپ