اخبار

عقد تفاهم نامه همکاری پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر

1398/7/10 چهارشنبه

تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به امضای رؤسای این دو مرکز پژوهشی رسید.

دکتر ابراهیم ایزدی رئیس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست امضای این تفاهم‌نامه، به سابقه حدود چهار دهه فعالیت علمی و پژوهشی این پژوهشکده و تعاملات ملی و بین المللی آن اشاره کرد و ضمن معرفی گروه‌های پژوهشی و هرباریوم بین‌المللی آن- به عنوان مهم‌ترین مرکز گیاه‌شناسی شرق کشور- آمادگی این پژوهشکده را جهت هرگونه همکاری و نیز عرضه انواع خدمات علمی و پژوهشی اعلام داشت.

دکتر مجید رستمی، رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر نیز  ضمن معرفی این پژوهشکده و گروه های پژوهشی آن،به ارتباطات و تبادلات علمی با اساتید ملی و بین المللی و همچنین ارائه آمار تولید انگور در استان همدان بویژه شهرستان ملایر به عنوان شهر جهانی انگور پرداخت و با اشاره به برخی مسائل و مشکلات تولید انگور در باغات منطقه، فهرستی از عناوین همکاری‌های مشترک دو پژوهشکده را ارائه نمود.

در متن تفاهم‌نامه امضاءشده، با توجه به لزوم برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته و تعامل هرچه بیشتر میان دو نهاد دانشگاهی و پژوهشی، بر ضرورت تبدیل یافته‌های علمی و پژوهشی به راهبرد و ابزاری برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف تأکید گردیده است.

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه، تبادل دانش و یافته‌های نوین علمی و تجربیات فی‌مابین؛ هدایت تولیدات علمی و تحقیقات مشترک در حوزه‌های موردنیاز؛ مشاوره در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مشترک تحقیقاتی در قالب کارگروه‌های تخصصی؛ و بستر‌سازی در جهت ایجاد و توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی عنوان‌شده است.