اخبار و اطلاعیه های دفتر فنی و طرح های عمرانی




بازدید هیأت نظارت و ارزیابی طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پروژه های عمرانی دانشگاه ملایر

دوشنبه 25 خرداد جلسه مشترک هیأت نظارت و ارزیابی طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای دبیرخانه منطقه 4 عمرانی کشور با دکتر حیاتی رئیس دانشگاه ملایر، دکتر ایلدرمی معاون توسعه و پشتیبانی، مهندس فرپور مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی و جمعی از مدیران دانشگاه در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حیاتی رئیس دانشگاه  ضمن خوشامد گویی به میهمانان حاضر در جلسه از حضور ایشان در دانشگاه ملایر تشکر نمود و گفت: بازدید و نظارت کارگروه متشکل از افراد متخصص، با تجربه و خبره از طرح ها و پروژه های عمرانی دانشگاه ها اقدام هوشمندانه و موثری است که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می گیرد و راهنمایی ها و حمایت های این کارگروه منجر به پیشرفت هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی و در نهایت کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به پروژه دانشکده علوم و معارف قرآنی بر نیاز این پروژه به اعتبار تاکید کرد و گفت: ساخت دانشگاه و تهیه تجهیزات آزمایشگاهی کمتر از سوی خیرین مورد توجه واقع می شود؛ دانشگاه ملایر از این نعمت برخوردار شده است و تکمیل این پروژه به همفکری و حمایت بیشتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیازمند است.

ایشان افزود: هرجا نظارت و ارزیابی صورت گیرد، احتمال خطا و به دنبال آن مشکلات کاهش می یابد و ما از تشکیل این کارگروه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کمال تشکر و قدردانی را داریم. دکتر حیاتی از برنامه ریزی دانشگاه برای اتمام پروژه های عمرانی تا پایان سال 95 خبر داد و خواستار نظارت مستمر این کارگروه بر روند اجرای پروژه ها شد.

طرح ساماندهی سایت دانشگاه ملایر، آماده سازی سند اهداف راهبردی ده ساله دانشگاه، جذب نیروی انسانی متخصص برای دفتر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه به منظور تسریع روند اجرای پروژه ها با دقت و نظارت بیشتر، هوشمند سازی تاسیسات، ایجاد دفتر تعمیر و نگهداری ساختمان ها و اختصاص 1 هکتار زمین برای مرکز پرتودهی گاما و الکترون از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس دانشگاه ملایر بود.

در ادامه دکتر ایلدرمی معاون توسعه و پشتیبانی نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان، به بیان توضیحاتی درباره دانشگاه ملایر پرداخت و گفت: دانشگاه ملایر فضایی با مساحت 56 هکتار در اختیار دارد و طبق توافقات انجام شده با اداره منابع طبیعی استان و شهرستان، 140 هکتار در آینده به این فضا افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی دانشگاه ملایر، مجاورت با ایستگاه راه آهن و ارتباط آن با دانشگاه های اطراف، پتانسیل این دانشگاه را برای افزایش فضای آموزشی و پژوهشی خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود با تخصیص اعتبارات لازم، روند ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی تسریع یابد. معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه ملایر همچنین از تلاش و حمایت های خیرین در ساخت دانشکده معارف و علوم قرآنی قدردانی نمود.

سپس مهندس فرپور مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه ملایر در خصوص چگونگی روند توسعه عمرانی دانشگاه در چند سال گذشته و وضعیت کنونی آن توضیحاتی ارائه و ابراز امیدواری نمود با تخصیص های به هنگام و کافی اعتبارات، روند تکمیل پروژه های عمرانی به سرعت قابل قبولی برسد. ایشان همچنین به پیگیری دفتر فنی و طرح های عمرانی برای استفاده از انرژی های نو در دانشگاه ملایر در سال جاری اشاره نمود.

در ادامه جلسه، حاضرین درباره مسائل مرتبط با پروژه های عمرانی دانشگاه با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و سپس از پروژه های عمرانی دانشگاه بازدید به عمل آوردند.