شرح وظایف مدیر پژوهشی دانشگاه ملایر
·دبیر جلسه شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات شورا.
· تنظیم برنامههاى پژوهشى دانشگاه در قالب سیاست ها و خط مشىهاى مصوب
· اتخاذ تصمیم در مورد برنامههاى پژوهشى و تسلیمنظرهاى اصلاحى به مقامات ذى ربط
·تعبیر و تفسیر خط مشىهاى تعیین شده در مورد تحقیقات و ارائه راهنمایى لازم به واحدهاىذىربط
·تهیه گزارش هاى لازم جهت طرح در شوراى پژوهشى
·تصمیم گیری در مورد برنامه های پژوهشی.
·اظهار نظر در مورد اعتبارات پژوهشی دانشگاه .
·انجام بررسی های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه.
·تامین امکانات تجهیزاتی و وسایل لازم مورد نیاز پروژه ها با کمک واحدهای مربوطه.
·انجام کلیه امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام درخصوص اجرای آنها و پیگری پرداختها به محققین از واحد مالی مربوطه
·همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های پژوهشی دانشکده ها و واحدهای مختلف تحقیقاتی.
·انجام کلیه امور مربوط به پژوهانه (گرنت)، تشویقی مقالات و ... اعضای هیات علمی
·انجام امور مربوط به فرصت های مطالعاتی و سفرهای علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحثیلات تکمیلی
·برنامه ریزی و همکاری با اعضای هیات علمی در انتشار کتب تالیفی و ترجمه ای
·برنامه ریزی و هماهنگی درخصوص برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی در دانشگاه
·انجام مطالعات لازم در زمینه ارزشیابی عملکرد و فعالیتهای پژوهشی سالانه دانشگاه
·برنامه ریزی و تدوین آیین نامه های مربوط جهت انجام امور پژوهشی مطالعه و بررسی لازم جهت تعیین اولویت های پژوهشی دانشگاه و ارائه گزارش لازم به مسئولین
·ایجاد هماهنگی های لازم درون بخشی و برون بخشی در امور مربوط به شورای پژوهشی دانشگاه
·نظارت لازم بر انجام امور محوله به کارشناسان واحد مربوطه .
·نظارت بر شورای انتشارات دانشگاه و پیگیری مصوبات آن.
·برگزاری کارگاه های آموزشی برای اساتید و همکاران و پیگیری امور مربوط به مراکز تحقیقاتی دانشگاه
·انجام امور مربوط به مالکیت معنوی ومادی در امور پژوهشی دانشگاه
·تشکیل کمیتههای همکاری علمی-صنعتی با سازمانهای مختلف و واحدهای صنعتی
·برقراری ارتباط با صنایع و کارخانجات برای عقد قرارداد در مورد طرحهای علمی و تحقیقاتی به منظور ارتباط با صنعت
·معرفی امکانات علمی، تحقیقاتی و توانیهای بالقوه دانشگاه ملایر به صنایع
· انجام سایر امور محول شده از سوی مقام مافوق، در چارچوب وظایف
شرح وظایف کارشناسان امور پژوهشی دانشگاه ملایر
·ارزیابی مقالات و ورود اطلاعات مقالات و خلاصه مقالات به سامانه پژوهشی زیر نظر مدیر پژوهشی
·گزارش گیری از پیشرفت فعالیت های پژوهشی دانشگاه و تهیه گزارش سالیانه.
·بررسی و تایید نهایی مدارک مربوط به تسویه حساب پژوهانه اعضای هیات علمی
·جمع آوری اطلاعات مربوط به پژوهانه و چک نمودن آنها و نهایی کردن قرارداد پژوهانه
·گزارش گیری از مقالات ، کتب چاپ شده، شرکت در کنفرانسهای داخلی و خارجی
·ورود اطلاعات مربوط به ارزیابی اطلاعات کل مقالات و خلاصه مقالات و کتب و طرحهای پژوهشی و پایان نامه های دانشگاه ، به سامانه پژوهشی زیر نظر مدیر پژوهشی
· انجام امور مربوط به آموزش اساتید و کارکنان دانشگاه جهت آشنایی بیشتر با فعالیتهای پژوهشی
· هماهنگی جهت برگزاری جلسات و ارسال نامه های مربوط به داوری طرح های پژوهشی و کتب و غیره و پیگیری آنها
· تنظیم صورتجلسات شورای پژوهشی و انتشارات دانشگاه
· انجام امور مربوط به سامانه پژوهشی و بروزرسانی آن
· درج آخرین اطلاعیه ها و آیین نامه های مربوط به معاونت پژوهشی بر روی سامانه
·هماهنگی جهت برگزاری مراسم هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه
·بررسی مدارک ارسالی جهت شرکت اساتید در همایش های داخلی و خارجی، داوری کتاب و تایید مدارک و بایگانی آنها
·برسی مقالات معتبر جهت پرداخت تشویق مقالات وارسال آنها به معاونت توسعه
·بررسی مدارک جهت قرارداد طرح های پژوهشی و ارسال مدارک مربوط به طرحها برای داوری و دریافت نظر داوران و عقد قرارداد و سپس ارسال مدارک به معاونت توسعه
·ایجاد بایگانی منظم برای تمامی فعالیتهای پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه
·سایر امور محوله ازطرف مدیر امور پژوهشی دانشگاه