سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403   10:47:24
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر





1403/2/9 یکشنبه تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ملایر در حمایت از خیزش گسترده دانشگاهیان آزاداندیش و حامی فلسطین در جهان
همگام با خیزش عمومی دانشجویان سراسر دنیا در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات ددمنشانه صهیونیسم جهان خوار، تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه ملایر در حمایت از دانشجویان آزادی خواه در جهان و‌ محکومیت جنایات رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل یکشنبه ۹ اردیبهشت در محوطه روبروی ساختمان سردار شهید سلیمانی و به همت روابط عمومی دانشگاه و مجموعه بسیج دانشجویی برگزار شد.
در ابتدای مراسم هادی مزارعی دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان در سخنانی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، از جنبش بیداری دانشجویان سراسر دنیا حمایت کرد و برخورد خشن نیروهای نظامی آمریکا در مواجهه با دانشجویان آزادی‌خواه و عدالت خواه را محکوم نمود.
در ادامه مراسم حجت الاسلام دکتر ترکاشوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به خیزش دانشجویان با وجدان های بیدار در سراسر دنیا بویژه در کشورهای غربی، این پدیده را بیداری انسانی قلمداد نمود و برخورد دوگانه کشورهای مدعی دروغین آزادی و دموکراسی را در مواجهه با جنبش دانشجویی به شدت محکوم کرد.
وی با بیان پیروزها و دستاوردهای جبهه مقاومت ادامه تاکید کرد: بنا بر فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، قطعا رژیم اشغالگر قدس نابودشدنی و از بین رفتنی است.
در خاتمه نیز بیانیه دانشجویان توسط ابوالفضل شیرمحمدی نماینده بسیج دانشجویی قرائت شد و حاضرین با آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

متن بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از مرز های کشور های مسلمان عبور کرده و فریاد مواخذه بر جنایت هایشان از مردمان آزادیخواه کشورهایی که دولت آنها حامیان این اشغالگران هستند نیز به گوش می‌رسد .
در مقابله با اعتراضات اخیر دانشجویان و اساتید آزادیخواه در آمریکا و اخراج و ضرب و شتم آنها و هتک حرمت مقام دانشجو و اساتید همه حاکی از آن است که شعار آزادی بخشیدن به جامعه دانشجویی توسط هیات حاکم بر آنان شعاری بیش نبوده و کشور اصلی که حامی رژیم اشغالگر قدس است قافیه را به حق باخته است.
گستردگی این اعتراضات در اروپا و سرکوب کردن دانشجویان صلح طلب هیچ فایده ای نه تنها به حال منافع این آمران غاصب نخواهد داشت بلکه باعث زبانه کشیدن بیش از پیش آتش خشم جهانیان بر علیه ‌ددمنشی های نتانیاهوهای جهان است.
حال که دانشجویان در سراسر کشور ها شعار عدالت خواهی سر می‌دهند ، رسالت ما دانشجویان ، جوانان و اساتید ایرانی بعنوان مسلمان و حامیان همیشگی غزه شریف دشوار تر از تمام آفاق است.
شهدای ما با قطره به قطره خون پای عدالت و آزادی ایستادند و در جبهه های دادگری از جان در خاک بذر استقلال کاشتند و با خون خود آبیاریش کردند و سال‌های سال امثال حاج قاسم ها بذر های کاشته شده آنان را با رشادت به درختانی تنومند در مقابل هر ظلمی سپر کردند تا امروز الگویی باشند برای ما که نهراسیم و بی محابا به پهنه های اعتراض بپیوندیم و محکومیت این اشغالگران را بر صفحه ظلم دفتر تاریخ مهر تصدیق بزنیم.
دانشجویان خونخواه و استادان پیشگام  آزادی در اروپا و آمریکا پیغام از ما به شما که از پا ننشینید چرا که اعتراض سرکوب دارد و آزادی هزینه.
ما دانشجویان و استادان ایرانی نیز در کنار شماییم و آزادانه آرمان های رهایی فلسطین را با فریاد نشان خواهیم داد ، باشد که استمرار، شجاعت و رادمردی هایمان پایاپای هم موجب فتح قله های آزادی باشد و منتقم خون شهدای مقاومت بوده و با پیروزی خود بر آنان درود فرستیم.