پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   03:56:59
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1402/9/24 جمعه ارائه گزارش فعالیت های دانشگاه ملایر توسط رئیس دانشگاه در مصلی نماز جمعه شهرستان ملایر
دکتر ابراهیم محمدی منش رئیس دانشگاه ملایر امروز جمعه 24 آذر به مناسبت هفته پژوهش، روز دانشجو و در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی و گزارشی از فعالیت ها و رویکردهای دانشگاه در دو سال گذشته ارائه کرد. 
دکتر محمدی منش در این جلسه به ظرفیت های بالای دانشگاه ملایر در توسعه شهرستان و کشور اشاره کرد و در سه حوزه پژوهش، آموزش و وحدت حوزه به بررسی نقاط قوت دانشگاه پرداخت.
رئیس دانشگاه گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد یکی از وظایف و رسالت های دانشگاه است که هم اکنون سالیانه بیش از 500 فارغ التحصیل دانشگاهی وجود دارد که در حوزه های مختلف اجرایی کشور مشغول به خدمت هستند. وی گفت: تعدادی از مسئولان شهرستان و استان فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند و این یکی از خدمات دانشگاه ملایر به استان و کشور است.
دکتر محمدی منش پرورش نیروی انسانی خداخواه و خداترس را یکی از رسالت های این دانشگاه اعلام کرد. وی گفت: تلاش دانشگاه جذب دانشجو از نیروهای بومی شهرستانی و استانی است تا بتواند با پرورش آنها زمینه نگه داشت نیروهای نخبه منطقه برای خدمت به شهرستان را فراهم نماید.
رئیس دانشگاه افزود: آیین نامه حمایت از پذیرش دانشجویان بومی برتر علمی در هیات امنای دانشگاه تصویب شده است و امیدواریم با حمایت مردم شهرستان نخبگان ملایر این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نمایند. 
وی ثمرات تحصیل در محل زندگی را کاهش هزینه های خانواده، ایجاد امکان خدمت به شهرستان، جلوگیری از مشکلات فرهنگی، قرارگیری فرزندان در کنار خانواده و کاهش هزینه های دولت برشمرد. دکتر محمدی منش همچنین با اشاره به نقش بین المللی دانشگاه در نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف به برنامه ریزی برای جذب دانشجو از کشورهای مختلف گفت: مجوز جذب 228 دانشجوی خارجی اخذ شده است که امیدواریم بزودی بتوانیم این دانشجویان را در دانشگاه پذیرش نماییم. 
دکتر محمدی منش در بخش دیگری از سخنان خود تامین نیازها و حل مسائل کشور و رسیدن به اوج و مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان را بخشی از خواسته های مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش عنوان کرد و گفت: در راستای تامین نیازها و حل مسائل دانشگاه رویکرد فعالیت های پژوهشی نیازمحور شهرستان را در اولویت کاری خود دارد و طی دو سال گذشته تفاهم نامه های متعددی با وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دفاع، وزارت نیرو، سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی ریاست جمهوری و چندین صنایع شهرستان از جمله فروسلیس، کیان کرد، برق باختر امضا نموده است که بر این اساس قراردادهایی تنظیم شده است و امیدواریم دانشگاهیان بتوانند به رفع مشکلات شهرستان در این زمینه و موارد مرتبط با کشاورزی، کشمش و انگور و مبل و منبت در شهرستان موثر باشند.
وی ایجاد شرایط حضور اساتید در صنایع به منظور آشنایی با مشکلات صنعت، افزایش 5 برابری قراردادها، تدوین سند راهبردی دانشگاه مبتنی بر رفع نیازهای شهرستان و توجه به فرصت های شهرستان، افزایش سه برابری اعتبارات پژوهشی نسبت به سال قبل و 15 برابری نسبت به دو سال قبل و راه اندازی پژوهشکده برق را ازجمله اقدامات در حوزه توسعه فعالیت های پژوهشی و رفع نیازها عنوان کرد. رئیس دانشگاه توسعه ارتباطات اساتید با مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج، برگزیده شدن 7 عضو هیات علمی دانشگاه جزء دو درصد پر استنادهای جهان و یک عضو هیات علمی بعنوان یک درصد برتر را از جمله شاخص های مرجعیت علمی دانشگاه عنوان کرد.
دکتر محمدی منش تحول در لوم انسانی را دیگر خواسته نظام دانست و عنوان کرد دانشگاه به دنبال راه اندازی و هدایت کلیه رشته های علوم انسانی به سمت علوم انسانی اسلامی است و امیدواریم بزودی توسعه فعالیت های روانشناسی، تربیتی، جامعه شناسی، حقوقی و مشاوره اسلامی را شاهد باشیم. وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه حضور روحانیت معظم و توانمند در دانشگاه را از دیگر قابلیت های دانشگاه دانست که منجر به ارائه خدمات به شهرستان نیز شده است.
در پایان دکتر محمدی منش بر ضرورت نقش آفرینی دانشگاه برای ارائه خدمات به مردم و ادارات شهرستان تاکید کرد و گفت: دانشگاه در خدمت شهرستان برای توسعه فعالیت ها هست و امیدواریم که از این ظرفیت بهره برداری مناسب صورت پذیرد. وی همچنین از ستاد نماز جمعه و امام جمعه محبوب و انقلابی شهرستان بدلیل ایجاد فرصت ارتباط با نمازگزاران تشکر کرد.