یکشنبه 9 اردیبهشت 1403   03:21:39
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده



1402/9/22 چهارشنبه آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه ملایر برگزار شد
آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر ختن لو با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، گزارشی از وضعیت و فعالیت های پژوهشی دانشگاه ارائه داد و گفت: باعث افتخار است که در سال های اخیر 9 نفر از اساتید دانشگاه ملایر در لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد و دو درصد برتر جهان در سال های 2021، 2022 و 2023 قرار گرفته اند و در سال جاری نیز چهار نفر از اساتید و یکی از دانشجویان در لیست پژوهشگران برتر استان همدان هستند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب پژوهشگران برتر در دانشگاه ارائه داد و گفت: به مناسبت هفته پژوهش از ۳۴ نفر از اساتید برتر دانشگاه ملایر در حوزه پژوهش، فناوری، طرح‌های نیازمحور و ارتباط با صنعت در رشته‌ها و گروه‌های مختلف تقدیر و تجلیل به عمل می آید.
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت و افزود: در دین مبین اسلام بر جایگاه رفیع علم و دانش تاکید بسیار شده است.
وی با بیان حدیثی در خصوص اهمیت دانش و علم نافع ادامه داد: بر اساس آیات و روایات، علم و دانش متعالی می تواند سعادت اخروی عالم را در پی داشته باشد.
در بخش دیگری از مراسم دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و همچنین تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: بودجه پژوهشی این دانشگاه نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته و به بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال رسیده است.
رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه وظیفه ما تسهیل‌گری روندها، رفع چالش‌ها، آسیب‌شناسی و کمک برای رفع مشکلات به صورت نیازمحور است، گفت: مشارکت پژوهشگران در تحقق اهداف و سیاست‌گذاری‌ها، کلید اصلی موفقیت است. طبق سیاست‌ها و شاخص‌های در نظر گرفته شده در دولت سیزدهم مسیر فعالیت، مثبت است و با همراهی و حرکت جدی پژوهشگران می‌توانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
وی اجرایی شدن شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف پژوهشی را در گرو مشارکت حداکثری اعضای هیات علمی دانست و بیان کرد: اگر قرار است فعالیت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی نتیجه‌بخش شود، یک طرفه نوشتن آیین‌نامه اثربخش نیست و به دنبال این هستیم برای شتاب دادن به فعالیت‌های پژوهشی در راستای رفع نیازها به پژوهشگران کمک کنیم.
دکتر محمدی منش با بیان اینکه برای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، تاکید کرد: در صورتی که اساتید و پژوهشگران دانشگاه طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی در راستای رفع نیازهای جامعه و صنعت داشته باشند،  حمایت و  مشارکت دانشگاه را در کنار خود خواهد داشت.
پرداخت ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پژوهشی گرنت به دانشگاه ملایر
رئیس دانشگاه خواستار استفاده از فرصت ایجاد شده و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در حوزه پژوهشی و اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی شد و گفت: در طرح‌های پژوهشی به دنبال درآمد برای دانشگاه نیستیم بلکه دنبال تولید محصول و ارتقای جایگاه استاد به عنوان یک برند ارزشمند هستیم. در عرصه‌های مالی تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پژوهشی گرنت در راستای اجرای فعالیت‌ها، پروژه‌های پژوهشی و اجرای یک برنامه راهبردی تحقیقاتی پرداخت کردیم.
وی تاکید کرد: به تازگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه‌هایی منعقد کردیم و قول مساعد داده شد که سه برابر هرچه درآمد پژوهشی داشته باشید، تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال در فعالیت‌های تبلیغی و حرکت در راستای معرفی نگرش‌های پژوهشی دانشگاه ۲۰ میلیارد ریال و تولیدات پژوهشی و فناورانه تا ۳۰ میلیارد ریال حمایت کنند.
رئیس دانشگاه افزود: باید برای استفاده بهینه و مناسب از اعتبارات اختصاص یافته به دانشگاه، تلاش کنیم و در این راستا ارج نهادن و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی بخصوص راه‌اندازی شرکت‌ها و تولید محصولات دانش بنیان از وظایف دانشگاه است و در این مسیر شرط لازم همراهی و همکاری پژوهشگران است.
* گالری تصاویر هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر
* لیست پژوهشگران برتر دانشگاه به پیوست قابل دریافت است.
فايلها
پژوهشگران برتر دانشگاه ملاير - سال 1402.pdf 2.77 MB