شنبه 8 اردیبهشت 1403   23:19:05
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر






1396/12/23 چهارشنبه نشست پایان سال سرپرست دانشگاه ملایر با اعضای هیات علمی و کارکنان

نشست پایان سال سرپرست دانشگاه ملایر با اعضای هیات علمی و کارکنان با حضور دکتر بابایی پور سرپرست دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، حجت الاسلام والمسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ملایر روزهای 22 و 23 اسفند ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار گردید.

نشست پایان سال سرپرست دانشگاه و هیات رییسه با اعضای هیات علمی دانشگاه روز سه شنبه 22 اسفند ماه برگزار گردید.

در ابتدا دکتر بابایی پور سرپرست دانشگاه ضمن تبریک روز گرامیداشت شهداء بر تکریم و تجلیل از شهداء تاکید نمود. دکتر بابایی پور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر گفت: دانشگاه ملایر با داشتن اعضای هیات علمی جوان و مستعد پتانسیل های بالایی برای توسعه و پیشرفت دارد. سرپرست دانشگاه ضمن تاکید بر بکارگیری تمامی ظرفیت ها، خواستار  مشارکت و همکاری اعضای هیات علمی جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی و بهبود جایگاه دانشگاه ملایر شد. ایشان در ادامه وجود تنش های سیاسی در دانشگاه را رد و تاکید کرد در حال حاضر افراد با سلیقه های سیاسی متفاوت در دانشگاه حضور داشته و علیرغم اختلاف سلیقه در حال انجام فعالیت های خود هستند.

دکتر بابایی پور در ادامه گزارش مختصری از فعالیت های مالی، پژوهشی و آموزشی دوران یکساله سرپرستی خود ارائه نمود و از تلاش های اعضای هیات رئیسه، مدیران و همکاران دانشگاه تقدیر و تشکر کرد. ایشان با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری دولت در سال جاری، گزارشی از روند تخصیص اعتبار پروژه های عمرانی دانشگاه ارائه نمود. ایشان روند جذب اعتبار در دانشگاه ملایر را مطلوب توصیف کرد و از زحمات همکاران در بخش های طرح و برنامه و مالی تشکر نمود. سرپرست دانشگاه همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه پرداخت و با ابراز رضایت از پیشرفت های صورت گرفته در بخش های مذکور خواستار اهتمام ویژه اساتید به امور پژوهشی و آموزشی گردید. دکتر بابایی پور از عزم جدی برای حرکت در مسیر برنامه های راهبردی دانشگاه خبر داد و بیان کرد که برنامه راهبردی دانشگاه تدوین گشته و ایرادات جزئی وارد بر آن تصحیح خواهد شد؛ بر اساس این برنامه تلاش خواهد شد تا رشته های جدید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به رشته های دایر اضافه گردد. ایشان همچنین با اشاره به پروژه های در حال اجرا در بخش بین الملل و دانشجویان خارجی بر تلاش برای افزایش قراردادها و جذب دانشجویان خارجی جدید تاکید نمود. دکتر بابایی پور در پایان ضمن تبریک سال جدید برای همه دانشگاهیان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: مایه بسی خرسندی است که غالبیت اعضای هیات علمی دانشگاه جوان هستند و پتانسیل و انگیزه بالایی برای پیشرفت  دارند؛ لذا هر روزه شاهد خبرهایی از موفقیت و سربلندی اساتید دانشگاه ملایر هستیم. حجت الاسلام و المسلمین فراهانی با گرامیداشت روز شهداء و برشمردن ویژگی های شهداء به بیان خاطره ای از دیدار با خانواده شهداء پرداخت. ایشان با اشاره به اینکه خداوند متعال اولین شهادت دهنده است گفت: ملائکه و صاحبان علم هم شهادت دهنده هستند. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به جایگاه والای اهل علم تاکید کرد ایشان باید برای اعتلای جامعه ایرانی اسلامی تلاش و کوشش نمایند. ایشان در ادامه با اشاره به شهدای علم از شهدای هسته ای تقدیر نمود و تاکید کرد اندیشمندان و دانشمندان باید قدر خود را بدانند و تلاش کنند تا به علم خود عمل کنند و این عمل همراه با خلوص نیت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی پایان از زحمات دکتر بابایی پور و هیات رئیسه در سالی که گذشت تشکر و تقدیر نمود و در سال پیش رو برای سرپرست دانشگاه و همه اعضای هیات علمی دانشگاه، موفقیت و سربلندی را آرزو نمود.

در ادامه مراسم از 7 نفر از اعضای هیات علمی که در سال جاری به مرتبه دانشیاری ارتقا یافته اند، قدردانی به عمل آمد و حاضرین پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در ضیافت ناهار دانشگاه شرکت کردند. شایان ذکر است آقایان دکتر قبادی، دکتر چگل، دکتر ناصری، دکتر یوسفی، دکتر اخضری، دکتر شانقی و دکتر محب خواه در سال 96 به مرتبه دانشیاری ارتقا یافته اند.

همچنین نشست پایان سال سرپرست دانشگاه و هیات رییسه با کارکنان دانشگاه روز چهار شنبه 23 اسفند ماه برگزار گردید. در ابتدای این نشست دکتر بابایی پور ضمن بزرگداشت22 اسفند ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهداء به رشادت ها و دلاوری های شهدا اشاره نمود. سرپرست دانشگاه همچنین در ادامه اشاره ای هم به جانبازان و سختی های زندگی آنها داشت و از منش و روح بزرگ این عزیزان تقدیر نمود.

ایشان با تاکید بر نقش مهم کارمندان در انجام کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و پیشرفت دانشگاه گفت: کارمندان پیشانی برخورد با قشر جوان و دانشجو هستند و از طرفی دانشجویان رکن اصلی دانشگاه محسوب می شوند لذا با این نسل باید با خوش رفتاری و احترام برخورد نمود. دکتر بابایی پور پر تلاش بودن، خوش خلقی، صبر و بردباری را از ویژگی های کارمندان دانشگاه ملایر برشمرد و بر لزوم توجه به ویژگی های رفتاری و شخصیتی قشر جوان تاکید نمود. سرپرست دانشگاه ملایر به وضعیت استخدامی کارمندان دانشگاه هم اشاره نمود و گفت: درصد بالایی از کارکنان دانشگاه ملایر، از وضعیت استخدامی پایداری برخوردار نیستند و برای تبدیل وضعیت آنان و رساندن وضعیت موجود به وضعیت مطلوب باید تلاش کنیم. ایشان با اشاره به تبدیل وضعیت برخی از کارکنان دانشگاه در سال 96 بر تلاش برای تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت سایر کارکنان تاکید نمود. دکتر بابایی پور نسبت کارمند به استاد را در دانشگاه ملایر بسیار مطلوب توصیف نمود و تاکید کرد باید تلاش شود این نسبت حفظ گردد زیرا از پارامترهای مهم در برنامه های آتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محسوب می شود. سرپرست دانشگاه با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش ضمن خدمت در سال 96، هدف از برگزاری این دوره ها را دانش افزایی و افزایش مهارت های شغلی دانست. دکتر بابایی پور در انتهای سخنان خود سال جدید را تبریک گفته و برای تمامی حضار آرزوی موفقیت و سلامتی در سال جدید نمود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فراهانی خطاب به کارکنان دانشگاه گفت: بیشترین مراجعه و برخورد دانشجویان با شما کارکنان است، لذا نوع برخورد شما با آنان و نحوه پاسخگویی به سوالات مراجعین است که نام دانشگاه ملایر را در ذهن ایشان ماندگار می کند. کار خوب همیشه ماندنی است و هیچ گاه از خاطر افراد بیرون نمی رود.ایشان در ادامه با مقایسه فضای دانشگاه با سایر ادارات، از کارمندان خواست فرصت خدمت در محیط علمی و فرهنگی را غنیمت شمرده و تلاش و کوشش خود را برای خدمت رسانی بهتر مبذول دارند.حجت الاسلام و المسلمین فراهانی در انتهای صحبت های خود از تلاش دکتر بابایی پور، هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه قدردانی نمود و برای ایشان و همه مسئولین دانشگاه در سال پیش رو، آرزوی سلامتی و سربلندی نمود.

شایان ذکر است در این مراسم از والدین فرزندان دختری که نام ایشان فاطمه است تقدیر گردید. همچنین در پایان مراسم از کارکنان برگزیده مسابقات ورزشی که با همت اداره تربیت بدنی معاونت دانشجویی برنامه ریزی و اجرا شده بود، توسط سرپرست دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تقدیر به عمل آمد و مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و ضیافت ناهار پایان یافت.