سه‌شنبه 29 اسفند 1402   10:26:21
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر



1395/9/16 سه‌شنبه مسابقه ایده لند در دانشگاه ملایر برگزار شد

اولین مسابقه ایده لند ملایر با همکاری پارک علم و فناوری استان همدان (چهارمین ایده پارک) به همت مدیریت ارتباط با صنعت، مدیریت فرهنگی و انجمن های علمی مکانیک، برق و مواد در پردیس دانشکده های فنی و مهندسی دانشگاه ملایر در تاریخ 15 آذر ماه برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیات کلام الله قرآن مجید و پخش سرود ملی، آقای دکتر حیدری معاونت پژوهشی دانشگاه با خیر مقدم به حضار و مدعوین به بیان اهمیت ایده پردازی پرداختند. سپس آقای دکتر مرادی مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه نیز در سخنانی به لزوم تقکر و خلاقیت دانشجویان پرداختند و اذعان داشتند که راه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور از خلق ایده و حمایت از ایده پردازی می­گذرد.

در این مسابقه 52 ایده ثبت نام شد و پس از ارزیابی اولیه16 ایده به مسابقه راه یافتند. با شروع مسابقه، هر ایده به مدت 3 دقیقه توسط دانشجویان ارائه گردید و سپس با پرسش های فنی و تخصصی داوران مسابقه به مدت 2 دقیقه ارزیابی مجدد و امتیازدهی شدند. پس از پایان مسابقه و جمع بندی نتایج داوران و دانشجویان حاضر در نهایت پنج ایده برتر برنده مسابقه شدند:

1.      نفر اول آقای امیر مسعود روستایی(نسل جدید کابل شارژرها)

2.      نفر دوم آقای نوید قاسمی (دستگاه ریلی حمل کالاو اجناس با قابلیت تغییر طول و ارتفاع)

3.      نفر سوم اشکان طالبی  (کولیس لیزری)

4.      نفر چهارم فاطمه منصور(سنسور نوری)

5.      نفر پنجم سعید ایمانیان (ایجاد گرمایش از کف توسط سرامیک های پوششی کف ساختمان)

در پایان مسابقه به منتخبین برتر جوایزی نیز اهدا شد. همچنین ایده های برتر امکان استفاده از تسهیلات مرکز رشد و پارک علم و فناوری را دارند تا بتوانند به عملیاتی شدن ایده های خود بپردازند.

شایان ذکر است با هماهنگی های به عمل آمده مقرر گردید در آینده ای نزدیک مسابقات ایده پردازی در دیگر رشته ها و نیز به صورت جامع در فواصل زمانی مشخص در دانشگاه ملایر برگزار گردد.

نسخه قابل چاپ