اخبار آموزشی





مراسم گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه ملایر برگزار شد.

روز شنبه 14 اردیبهشت 1398 به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام استاد و معلم، مراسمی با حضور دکتر سایوند رئیس دانشگاه، دکتر محمود مهرمحمدی عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، هیات رییسه و اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر در آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم را تبریک گفت‌. پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض نموده با آرزوی اینکه این ماه ماهی جهت صیقل خوردن روح و جسم و جان عزیزان بوده و نیز منشا و مبدا خیر جهت تحول در دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به دکتر مهر محمدی، ایشان را استادی برجسته و معلمی بزرگ و اندیشمند خطاب نمود که نقش شگرفی در آموزش کشور داشته اند و علاوه بر زمینه علمی در زمینه اجرا نیز سابقه داشته و آشنا به محیط دانشگاه و آموزش می باشند‌.

دکتر سایوند اولویت مجموعه دانشگاه را تلاش در جهت تثبیت رشته ها، تجهیز و تکمیل فضای آزمایشگاهی، پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام و ترسیم، تدوین و تحکیم فضاسازی و فضای سبز دانشگاه بیان کرد.

وی در پایان با اشاره به ارتباط صمیمانه و نفوذ کلامی اساتید به عنوان بهترین ابزار برای اثرگذاری بر دانشجویان، نقش اساتید در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ویژه و موثر دانست و راه نیل به این هدف را اختصاص بخشی از زمان کلاس برای آموزش راه و رسم زندگی برشمرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیر مقدم به میهمانان و خیرمقدم ویژه به دکتر مهرمحمدی، مقام استاد را مقامی والا و محترم برشمرد.

وی با بیان حدیثی از امیرمومنان (ع) بر اهمیت تکریم و احترام ویژه به استاد و معلم تاکید نمود و برای اساتید دانشگاه آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه مراسم دکتر اعتمادی زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به اعضای هیأت علمی و  دکتر مهر محمدی  خیرمقدم و روز معلم را تبریک گفت و از زحمات اساتید تشکر و قدردانی نمود.

دکتر محمود مهرمحمدی عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی سخنران دیگر این مراسم بود.

وی ضمن تبریک روز معلم بیاناتی با عنوان «کیفیت آموزش در آموزش عالی ایران را چه کنیم؟ چشم انداز جهانی- برنامه ایرانی» ارائه نمود.

در انتهای مراسم از اساتید برتر دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد و برنامه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و ضیافت ناهار به پایان رسید.