اخبار آموزشی



مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه ملایر برگزار شد.

مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه دانشگاه ملایر روز سه شنبه 9 بهمن ماه 97 با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، دکتر اعتمادی زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حجت الاسلام والمسلمین خراسانی مسئول اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیأت  علمی و اساتید شرکت کننده در این طرح برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام خراسانی ضمن خیرمقدم به اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت از مسئولین دانشگاه، همکاران برگزارکننده این طرح و اعضای هیأت علمی شرکت کننده و اساتید دوره های این طرح تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که این طرح به طور مستمر در دانشگاه برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره زمر بیان داشت: خداوند متعال در قرآن به کسانی که اقوال مختلف را می شنوند و از بهترین تبعیت می کنند بشارت داده است. حجت الاسلام خراسانی گفت: امیدواریم بحث ها و موضوعاتی که در این دوره ضیافت اندیشه بیان شد مفید بوده باشد و در هر حال شنیدن این مباحث باعث برکت است.

در ادامه مراسم دکتر سایوند از برگزاری ضیافت اندیشه در دانشگاه ابراز خرسندی و از دست اندرکاران برگزاری این طرح قدردانی نمود و بیان داشت: از فواید این طرح ایجاد فضای دوستی و صمیمیت بین اعضای هیأت علمی است و خدا را شاکریم که به خوبی برگزار شد و به بهترین شکل هم به پایان رسید.

رئیس دانشگاه ضمن اشاره به پیشرفت دانشگاه ملایر از ابتدا تا کنون، شرایط و جایگاه فعلی دانشگاه را مناسب و مطلوب ارزیابی نموده و ابراز امیدواری نمود با همفکری و همیاری اساتید و همکاران، این دانشگاه در مسیر پرشتاب پیشرفت قرار گیرد و مانند دانشگاه های تراز  اول کشور بدرخشد.

 در ادامه دکتر اعتمادی زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی نیز با اشاره به برگزاری مطلوب این دوره طرح ضیافت اندیشه از عوامل برگزاری این طرح قدردانی نمود و بیان داشت: اندیشه به معنای تعقل و تفکر و آن چیزی است که نفس ناطقه ما را غنا می بخشد و این نفس ناطقه است که مورد بازخواست هم خواهد بود. وی در ادامه ابراز امیدواری نمود اهداف این طرح که به طور ویژه تعامل بین اعضای هیأت علمی و همچنین اساتید مدعو طرح و اعضای هیأت علمی بوده محقق شده باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این طرح به صورت تلفیقی گفت: ضیافت اندیشه سال 97 به صورت تلفیقی از دوره های معرفتی و دوره های آموزشی برگزار شد و بر اساس بازخوردها و بررسی این طرح نحوه برگزاری طرح های آتی را برنامه ریزی کنیم.

در ادامه دکتر محمدی منش دبیر دفتر هم اندیشی اساتید ضمن قدردانی از اعضای هیأت علمی شرکت کننده و  برگزارکنندگان این طرح، نحوه دعوت از اساتید مدرس طرح ضیافت اندیشه را تشریح کرد و دریافت نظرات شفاف اعضای هیأت علمی در خصوص طرح و این اساتید را مهم و موجب پیشرفت در برگزاری ضیافت اندیشه برشمرد.

دبیر هم اندیشی اساتید به سیاست های دفتر هم اندیشی مبنی بر دریافت و جمع آوری نظرات و ایده های اساتید در مشکلات و مسائل دانشگاه ها، شهر و کشور اشاره کرد و گفت: در نظر داریم جلساتی به صورت مستمر در این زمینه برگزار کنیم و در نهایت این نظرات و پیشنهادات جمع بندی و تحت عنوان نظرات اساتید دانشگاه ها در سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد.

در پایان مراسم نیز به سه نفر از اعضای هیأت علمی شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه اساتید 97 به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تعلق گرفت.

شایان ذکر است طرح ضیافت اندیشه اساتید سال 97 به همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مرکز هم اندیشی اساتید دانشگاه روزهای 6 لغایت 9 بهمن در قالب دوره های معرفتی و آموزشی با حضور چشمگیر اعضای هیأت علمی و اساتید حق التدریس برگزار گردید.