جمعه 10 فروردین 1403   01:14:45
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر

برگزاری مراسم تقدیر از ایثارگران دانشگاه

مراسم تقدیر از ایثارگران دانشگاه با حضور فرماندار ویژه شهرستان، رییس بنیاد شهید، نماینده فرمانده سپاه و نیز سرپرست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برخی از اعضای هیات رییسه دانشگاه و اعضای هیات علمی و کارکنان ایثارگر دانشگاه روز دوشنبه سوم مهر ماه 1396 در حرم شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

دکتر بابایی پور سرپرست دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: فلسفه اصلی برگزاری چنین نکوداشت هایی، تقدیر از زحمات و فداکاری عزیزانی است که در راه دفاع از اسلام و انقلاب، از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردند؛ هرچند که این قدردانی ها، نمی تواند ذره ای از آن سختی ها را جبران نماید. سرپرست دانشگاه ملایر افزودند: کشور ما در دوران مقدس مورد تهاجم گسترده قرار گرفت و این دلاورمردان بودند که از کشور دفاع کردند. وی با اشاره به ارزشهای معنوی حاکم بر جامعه در دوران دفاع مقدس، یاد و خاطره آزادمردانی که با دست خالی و سلاح ایمان بر دشمن کاملا مسلح پیروز گردیدند، را گرامی داشت. دکتر بابایی پور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: وظیفه ما این است که اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت از بین برود و باید خانواده‌ها به اینکه ایثارگر هستند افتخار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تشکر از تمامی عزیزانی که مراسم تجلیل از ایثارگران را در حرم شهدای گمنام برگزار نموده اند، به بررسی معانی عهد در قرآن کریم پرداختند و اشاره کردند: بزرگترین عهد و پیمان بین خدا و بندگان این است که بدون تردید خداوند انسان را با قدرت خویش آفریده و به نعمت خویش پرورده و از وی خواسته است که این حقیقت را بداند و به آن اعتراف کند و نگذارد که گمراهی ها او را از این طریق دور سازد و آن را نشناسد و منکرش شود. حجت الاسلام و المسلمین فراهانی در ادامه اشاره کرد هنر شهدا این بود که بر سر آن پیمان که با خدا بستند ایستادند و وسوسه های شیطان و زخارف دنیا نتوانست آنها را از راه خداوند که همانا صراط مستقیم است بیرون کند. وی اشاره کرد در فرهنگ ما گریه برای شهید شرکت در حماسه اوست و در ادامه خاطراتی از از دوران دفاع مقدس و همرزمان شهیدش بیان کرد.

شایان ذکر است در پایان، از ایثارگران دانشگاه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد و مراسم با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر به پایان رسید.